Satellite A500 (A500-1E4) - hlučný větrák stále jede

notebooky Dynabook a Toshiba (Satellite, Portégé, Tecra, Qosmio, Libretto) a vše kolem nich
Spika

Satellite A500 (A500-1E4) - hlučný větrák stále jede

Příspěvekod Spika » 14 kvě 2010 01:26

Dobrý večer, měl bych dotaz na majitele notebooku Satellite A500 (A500-1E4 - i430M, GT330M) jestli jste se také setkali s problémem relativně hlučného a stále se točícího větráku a to i v běžné nenáročné kancelářské práci. Viz. například oficiální fórum - http://forums.computers.toshiba-europe. ... 5&tstart=0 , kde se tento problém mimojiné řešil. A to u všech modelů A500.

Dle návodu na stránkách výrobce jsem zaktualizoval bios z verze 1.20 na nejnovější 1.60 (podle mnoha uživatelů se měl problém spravit na přijatelnou mez aktualizací biosu 1.30 nebo novější). Nicméně u mě potíže přetrvávají dál. Při běžné kancelářské práci se větrák prakticky nezastaví (točí se tak 95-98%% času a to relativně hlučně). Při běžném módu a vysokém výkonu na 60-70% otáček, při ekonomickém módu? je ještě hlučnější (80%). Možná i můj desktop je tišší :-(. A to jsem ještě nezkoušel notebook ve větším zatížení, ale jen v běžné kancelářské práci. Teplota CPU je mezi 36-43 C, GPU mezi 48-57. Větrák jede +/- od teploty CPU 36 C a to vždy na vysoké otáčky. Vůbec by nevadilo kdyby se třeba spouštěl na 40% a klidně dřív, ale vždy se spustí rovnou s takovým rámusem. Notebook mám druhý den, takže, že by byl zanesený prachem nehrozí. Jediná možnost jak ho na chvíli utlumit je přepnout na jiné schéma napajení. To se na pár desítek sekund zastaví. Nicméně to není žádné řešení.

Díky moc za Vaše připomínky a rady, protože jsem opravdu bezradný. Značku Toshiba jsem měl vždycky spojenou s kvalitnými výrobky, ale tohle je místy opravdu jak vysavač. Vím, že od netobooku s grafickou kartou nemůžu čekat absolutní ticho, ale při kancelářské práci snad nemusí jet celou dobu skoro na plné otáčky. Zdá se mě, že někdo u Toshiby udělal chybu ...

petula11
občas něco napíše
Příspěvky: 91
Registrován: 10 zář 2008 14:58

Příspěvekod petula11 » 01 čer 2010 02:12

To zní hrozně. Vrátit, reklamovat.....
A dát vědět jak to dopadlo. :)

Spika

Příspěvekod Spika » 03 čer 2010 09:05

petula11 píše:To zní hrozně. Vrátit, reklamovat.....
A dát vědět jak to dopadlo. :)


Notebook vrácen ve čtrnácti denní lhůtě. Byl i na posouzení v servisu a prý to není nic neobyčejného. Takže nemůžu posoudit, jestli jsem měl zrovna nějaký hlučnější kus nebo je to vlastnost tohoto typu. Každopádně kromě toho hluku jsem notebooku nemohl nic moc vytknout, ... škoda.


Zpět na „notebooky Dynabook (dříve Toshiba)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů