Zkusenosti se servisem Lenovo

notebooky Lenovo (IBM, ThinkPad, Lenovo 3000) a vše kolem
Creexik
občas něco napíše
Příspěvky: 5
Registrován: 07 lis 2012 17:55

Zkusenosti se servisem Lenovo

Příspěvekod Creexik » 07 lis 2012 18:24

Zdravim,

Chtel bych se zeptat jake mate zkusenosti se servisem Lenovo Thinkpadu? Do meho T420 se dostala voda a odesel trackpoint / touchpad + se notebook zacal prehrivat tim padem i CPU podtaktovavat. Mam 3 years NBD onsite + Thinkpad protection zaruku. Drive jsem vlastnil notebook Dell s podobnou zarukou a pri vniknuti vody ( notebook ihned odesel) jsem zavolal Dell support a nasledujici den dojel technik s kupou nahradnich dilu, vymenil zakladni desku + vrchni sasi s klavesnici a notebook zase fungoval. Takze servis na jednicku! Po incidentu s vniknutim vody do Thinkpadu jsem take volal support, dali mi cislo na mistni servis atak jsem tam zavolal. Technik mi rekl ze maji ted hodne prace atak jestli bych nemohl notebook donest k nim do servisu. Servis byl nahodou cca 10 minut chuze od meho domova, takze me to nijak netizilo, aspon jsem si udelal prochazku :D V servisu jsem popsal svoji zavadu (byl patek) a technik rekl ze se na to jeste ten den podiva a obedna nahradni dily. V pondeli mi volal technik ze mam jeste vadny disk, ze ho vymeni take. Zdelil mi tedy ze objednal novou klavesnici + vrchni sasi s touchpadem + disk. Zadne prehrivani neobjevil, jen prepastoval chlazeni. Po sesti dnech mi opet volali, ze dily dosli (klavesnice + touchpad) ale po zapojeni to stale nefunguje, tak obednali zakladni desku. A ted ta horsi cast, je tomu uz 12dni a jsem stale bez notebooku! Deska jeste nedorazila. Ocekaval jsem ze desku predtim testovali, nenasli zadnou vadu, takze vada byla vazne v touchpadu / trackpointu.

Je toto snad normalni pristup Lenova k premiovim zakaznikum s 3 letou NBD onsite zarukou s Thinkpad protection packem? Notebooky Lenovo mam rad, ale prvni zkusenost se servisem je hrozna.

Mate nekdo podobne zkusenosti, nebo mate naopak se servisem zkusenosti dobre? Diky za odpovedi.

PS: omluvte preklepy a diakritiku, pisu z mobilniho telefonu.

Michal.
x220 + MSATA SSD + Docking Station 3 + 27 HP LCD + 3 year NBD on site with Thinkpad protection

Puppy
guru
Příspěvky: 1888
Registrován: 16 kvě 2006 17:17

Příspěvekod Puppy » 07 lis 2012 18:29

Zkusenost s tak rozsahlou zavadou nastesti nemam, ale podobny postup bych v CR ocekaval. Takhle tu funguje prakticky vsechno. Tohle je zaostala kolonie, ne civilizovana "zapadni" zeme.

Na novou klavesnici jsem (se standardni 3 letou zarukou tehdy jeste bez ThinkPad Protection) cekal dva tydny.

U Dellu je to (byvalo) neco jineho, tam je (byl) servis nedilnou soucasti notebooku pri jejich povestne kvalite (napriklad 12x vymena zakladni desky behem 3 let a podobne). Je pravda, ze jejich servis je asi bezkonkurencni co do kvality a rychlosti, zase je ale mozna lepsi mit notebook co servis tak casto nepotrebuje :) ... Jedna se o pet let starou informaci, dnes uz bude asi (ne)kvalita od vsech vyrobcu prakticky totozna a lety vytrenovany Dell ma ted v servisu navrch.

TomasKo
píše často
Příspěvky: 246
Registrován: 13 črc 2011 15:11

Příspěvekod TomasKo » 07 lis 2012 18:58

kdybych to neměl 10 minut co uvádíš tak bych jim řekl ať se třeba staví na hlavu, ale zítra je čekám

je samozřejmě možné že pokud neni díl skladem a putuje buhví odkud, že poštu atd. lenovo neurychlí takže tam bych počkal... a dle zkušeností co jsem četl se toto děje i u dellu a i jejich servisni příhody by se taky daly publikovat...

ve zlíně jsem řešil nefunkční tlačíko trackpointu a technik mi sdělil, že klávesnice by měla být na skladě ať se posadím... ani nemusel tak spěchat thinkpad tablet nebyl špatnej... ale dle faktury přijato/vyexpedováno 6 minut... výměna klávesnice je otázkou 3 šroubků a jednoho konektoru... ověřena funkčnost a šel sem... záruka základní 3r Carry in
Lenovo X220 - Core i5 2520M, 12.5" IPS LED, 8GB RAM, SSD Intel 120 GB, 320 GB HDD

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 07 lis 2012 22:04

Obecně příplatkový servis dellu je o řád jinde než u ostatních. To, co se ti stalo, neni nic výjimečného. Jen mě fascinuje, že má Lenovo problém sehnat desku i na tak obyčejný model, jako je T420. Pokud chceš co nejlepší servis, kup si příště raději znovu DELLa (i když chápu, že s tím jejich novým pouťovým vzhledem to není zrovna reprezentativní stroj pro pracovní nasazení).
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

Creexik
občas něco napíše
Příspěvky: 5
Registrován: 07 lis 2012 17:55

Příspěvekod Creexik » 08 lis 2012 16:56

Díky za odpovědi, nečekal jsem že se servis takto zhoršil.

Swarme, Della jsem kupovat nechtěl, zalíbilo se mi Lenovo (před Dellem jsem používal starý dobrý IBM) a nebýt toho nešťastného vniknutí vody, tak jsem s ním stále spokojen.

UPDATE:
Tak mi dneska volali ze servisu a jelikož v notebooku je prý více jak 5 vadných dílů, tak prý Lenovo musí posoudit reklamaci. Notebook mi vrátili ve stavu v jakým jsem jim ho předal a čeká se na vyjádření. Jsem vážně zvědavej jak to nakonec dopadne.
x220 + MSATA SSD + Docking Station 3 + 27 HP LCD + 3 year NBD on site with Thinkpad protection

DeLong
guru
Příspěvky: 575
Registrován: 07 lis 2009 22:25

Příspěvekod DeLong » 08 lis 2012 17:56

ja mam so servisom velmi dobre skusenosti, lepsie ako NBD :D jeden den som priniesol a na druhy uz odniesol domov (samozrejme ale, ze servis je v mojom meste ) .
ale inak suhlas, dell je dell, oni to maju vymakane, maju vela nahradnych dielov po ruke v zasobe (ked mal brat pokazeny este par rokov dozadu latitude E6500, prisiel technik s komplet dielmi, ze by mohol zostavit novy notebook ). :D

Jakoob
guru
Příspěvky: 835
Registrován: 14 bře 2007 18:00
Bydliště: Kousek od Prahy

Příspěvekod Jakoob » 08 lis 2012 23:53

Všiml jsem si při reklamaci T500, že technik docela řešil kolik toho bude měnit. Lenovo jim asi řádně šlape na paty. Objednání dílů trvalo přes dva týdny, ale reklamoval jsem takřka 3 roky starý model, takže jsem to docela chápal.

Co mi ale všeobecně vadí je Lenovo NBD, které se prý překládá jako: "další pracovní den to začneme řešit". Já bych prostě u notebooku za 40-50 tisíc chtěl mít jistotu, že mi ho do 24 h zprovozní. Přeci jen za takovou částku si ho nekupujeme na občasné sledování porna, že :)
Z61m -> T500 -> X220 -> MBPro 13 -> XPS 15 -> MBPro 13

Puppy
guru
Příspěvky: 1888
Registrován: 16 kvě 2006 17:17

Příspěvekod Puppy » 09 lis 2012 00:19

Doba je dnes takova, ze se nakonec vyplati mit dva levne kusy nez jeden drahy :(

Creexik
občas něco napíše
Příspěvky: 5
Registrován: 07 lis 2012 17:55

Příspěvekod Creexik » 10 lis 2012 08:07

Je to prostě bída no, člověk si koupí drahej pracovní stroj + záruku aby měl jistotu a nakonec to dopadá takto.

Nicméně mi včera volal technik, že mi Lenovo nejspíše vypíše dobropis a záruku mi převede na notebook co si koupim. Na jednu stranu to nechápu, copak Lenovo nemá náhradní díly na T420? Ale na druhou stranu mi to nevadí, stejně jsem chtěl něco menšího :-D
Jen se mi nelíbí ty nové chicklet klávesnice, co Lenovo dává do novejch modelů, takže asi x220 bude lepší volba. Klasické rozložení jsem si zamiloval.
x220 + MSATA SSD + Docking Station 3 + 27 HP LCD + 3 year NBD on site with Thinkpad protection

Puppy
guru
Příspěvky: 1888
Registrován: 16 kvě 2006 17:17

Příspěvekod Puppy » 10 lis 2012 11:31

Creexik píše:Je to prostě bída no, člověk si koupí drahej pracovní stroj + záruku aby měl jistotu a nakonec to dopadá takto.
Pekna historka, ono tady http://forums.lenovo.com/t5/General-Dis ... st_General jich taky je. Rikam si ted, jestli melo vubec cenu rozsirovat zaruku na 4 roky + ThinkPad Protection, kdyz mi nakonec treba reknou, ze nahradni dily uz nemaji.

X220 uz ale nesezenes a to nove rozlozeni klaves je opravdu priserne.

Creexik
občas něco napíše
Příspěvky: 5
Registrován: 07 lis 2012 17:55

Příspěvekod Creexik » 10 lis 2012 12:05

Díky, to lenovo forům si rád pročtu, určitě tam bude hodně podobných historek, jako jsem měl já.

Technik mi řekl, že mi Lenovo vypíše dobropis. Ale taky se mě ptal, jestli s tim souhlasím. Nevím co by se stalo, kdybych řekl že ne, možná by notebook vyreklamovali. Ale jak jsem říkal, stejně jsem chtěl něco menšího. Byl jsem se podívat v showroomu na x220 a dost se mi zalíbila. Vím že ve většině obchodů už ji nemají, naštěstí ze skladů ještě uplně nevymizela a dá se ještě sehnat, našel jsem pár obchodů.
Nový layout klávesnice se mi nelíbí, ale asi to nebude nehorší, asi je to o zvyku.
Nicméně rozšíření záruky se mi vyplatilo. Dostanu peníze a ještě mi záruku převedou na model co si koupím.
x220 + MSATA SSD + Docking Station 3 + 27 HP LCD + 3 year NBD on site with Thinkpad protection

Jakoob
guru
Příspěvky: 835
Registrován: 14 bře 2007 18:00
Bydliště: Kousek od Prahy

Příspěvekod Jakoob » 10 lis 2012 16:10

Jen pozor na popisky, aby sis nekoupil X220 s TN displejem. Řada prodejců totiž u TN modelů mylně uváděla IPS displej. Detaily najdeš tady na fóru.

Myslím, že třeba konfigurace s i7 byla paradoxně s TN http://www.czc.cz/lenovo-thinkpad-x220- ... 92/produkt
Z61m -> T500 -> X220 -> MBPro 13 -> XPS 15 -> MBPro 13

zac.je.toho.loket
občas něco napíše
Příspěvky: 57
Registrován: 06 čer 2012 11:23

Příspěvekod zac.je.toho.loket » 19 lis 2012 15:07

Taky přidám zkušenost. Mám (měl jsem) ThinkPad Edge E530 NZQAAMC a poslal jsem ho na záruční servis kvůli clickpadu (vykazoval velkou vůli) a trackpointu (dělal sim co chtěl). O pulzujícím větráku ani nemluvím...

26/10 notebook přijat a zaevidován
29/10 objednány díly
5/11 telefonát z mé strany (čeká se na díl)
19/11 telefonát z mé strany (čeká se na díl; kdyžtak Vám v pondělí pošleme papír, s kterým půjdete k prodejci a buď dostanete peníze nebo novej NTB)

Teď mám dilema, co vzít...

mucha.jakub
občas něco napíše
Příspěvky: 75
Registrován: 28 črc 2012 15:41

Příspěvekod mucha.jakub » 19 lis 2012 17:46

Rozhodně si vem zpět peníze. Mužeš si pak vybrat jiný notebook.
Jinak teď taky budu reklamovat y580.
Při zátěži se vypíná a mezi plastem u větřáku a ntb se vytvořila tak 0,5 cm mezera, asi to je tím přehříváním. A ti mám verzi s i5. Mám ho necelé 3 měsíce.

Creexik
občas něco napíše
Příspěvky: 5
Registrován: 07 lis 2012 17:55

Příspěvekod Creexik » 21 lis 2012 18:40

Takže dneska konečně vše vyřešeno. Byl mi vypsán dobropis. Tak jsem koupil x220 a záruka na něj byla převedena. Takže nakonec jsem za ten dobropis ještě rád, x220 je mazel :)

BTW, nechce někdo HDD adapter 12.7 mm do ultrabay? Není to originál Lenovo, je to nějaký číňan z ebay, ale sloužil dobře 3 měsíce. Teď už je mi na nic. Kdyžtak se ozvěte do zpráv. Cena 200kč.

EDIT: HDD adaptér prodán.
x220 + MSATA SSD + Docking Station 3 + 27 HP LCD + 3 year NBD on site with Thinkpad protection


Zpět na „notebooky Lenovo (dříve IBM)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 hostů