Problém s reklamací v autorizovaném servisu

notebooky Lenovo (IBM, ThinkPad, Lenovo 3000) a vše kolem
Sias
píše často
Příspěvky: 102
Registrován: 10 pro 2006 12:12

Problém s reklamací v autorizovaném servisu

Příspěvekod Sias » 12 kvě 2009 15:02

Zdárek,

mám problém se kterým si už přestávám vědět rady.

Před cca 2 měsíci jsem svůj notebook Lenovo poslal do autorizovaného servisu, protože měl vadu základní desky. Servis ho opravil za cca 3 týdny a poslal ho zpět mě, aniž by mi o tom dal vědět. Už jsem jednal s prodejcem, že servis nevrátil notebook do 30 dnů a že požaduji vrácení peněz. Prodejce mi napsal, ať si od servisu vyžádám "doklad o neopravitelnosti zboží" a že mi bez problémů vrátí peníze. Napsal jsem tedy znovu do servisu, to bylo asi 40tý den.. za pár dní přišla odpověď, že servis odeslal zboží včas (po těch cca 3 týdnech) a že dle sledování zásilky jsem já i balík převzal. (jenže ve sledování zásilky neodpovídaly časy - 3x pokus o doručení po 20 minutách, navíc balík předtím vyložen na depu, takže v autě vůbec nebyl naskladněn), volal jsem tedy do přepravní společnosti, kde mi potvrdili, že se zásilka ztratila a že to budou dál řešit se servisem, jako objednatelem přepravy.

Servis se vyjádřil tak, že počká na oficiální stanovisko (papír) z dopravní společnosti a poté mi proplatí cenu notebooku. (na vydání dokladu, že mi notebook nestihli dodat jsem rezignoval, z nějakého důvodu ho vystavit prostě nechtěli - chovají se jakoby to stihli včas - považují to za opravené v termínu, i když mi v termínu notebook dodán mě nebyl)

Po cca 60ti dnech mi servis poslal na účet peníze dle nákupní faktury, ovšem bez DPH!!! S tím, že přepravní společnost jim škodu zaplatila bez DPH.
Po mailu, že požaduji celou částku mi servis odepsal, že mi jí proplatit nemohou, protože škodu přeci nezpůsobili.

Co si to tomhle jednání myslíte? Jaký by jste mi doporučili další postup?

zivan
guru
Příspěvky: 3441
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 12 kvě 2009 15:14

Kupoval jsi ho jako spotrebitel? Obrat se na SOS s dotazem, jak mas dal postupovat. Ja bych jeste kontaktoval prodejce, ten ti prodal notebook.
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

Sias
píše často
Příspěvky: 102
Registrován: 10 pro 2006 12:12

Příspěvekod Sias » 12 kvě 2009 16:08

Ano, jako spotřebitel. Prodejce by potřeboval doklad o tom, že tam byl déle než 30 dnů, který vystavuje servis, bez něj nemám nic v ruce. Jen doklad o odeslání notebooku do servisu. :?
Na SOS se asi obratim, nic jineho mi nezbyde. Jenze ti mi napisou, co uz vime.

zivan
guru
Příspěvky: 3441
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 12 kvě 2009 16:13

Zkusil jsi odepsat servisu, ze mas podle zakona narok na plnou cenu s DPH a ze te nezajima, jakou smlouvu maji oni s dopravcem?
Kdyby meli ve smlouve, ze dopravce za ztratu neodpovida, tak ti neposlou nic a bude to podle nich v poradku? :)

Edit:
Podle me jen zkousi, jestli jim to projde. Stejne jako kdyz prodejce zkousi to, ze vrati jen aktualni cenu zbozi a ne puvodne zaplacenou.
Naposledy upravil(a) zivan dne 12 kvě 2009 16:14, celkem upraveno 1 x.
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

Sias
píše často
Příspěvky: 102
Registrován: 10 pro 2006 12:12

Příspěvekod Sias » 12 kvě 2009 16:14

To je dobry argument, odepisu. :)

zivan
guru
Příspěvky: 3441
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 12 kvě 2009 16:18

Prodejci bych napsal, ze ti servis nechce dat doklad o neopraveni a ze ti poslali castku bez DPH i kdyz mas narok na plnou cenu. A ze pokud to nechce resit ani prodejce ani servis, tak se obratis na SOS a pravnika.

To by je mohlo popohnat k reseni :)
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

Sias
píše často
Příspěvky: 102
Registrován: 10 pro 2006 12:12

Příspěvekod Sias » 12 kvě 2009 16:27

Napsal jsem jak do servisu, tak prodejci, jsem zvedavy co napisou.

Jakoob
guru
Příspěvky: 835
Registrován: 14 bře 2007 18:00
Bydliště: Kousek od Prahy

Příspěvekod Jakoob » 12 kvě 2009 22:20

Nechci nejak provokovat, ale pokud bude onen servis vyrazne prudit tak jednak SOS, ale mozna taky mail do zastoupeni Lenova, aby zkontrolovali sve ovecky.

Myslim ze si to dyztak porovnaji...
Z61m -> T500 -> X220 -> MBPro 13 -> XPS 15 -> MBPro 13

Sias
píše často
Příspěvky: 102
Registrován: 10 pro 2006 12:12

Příspěvekod Sias » 13 kvě 2009 09:28

To jsem jim napsal, ze pokud to nebudou chtit resit, ze poslu mail na zastoupeni Lenova. To jsem jim psal zaroven s tim, ze chci nahradu cele skody, kterou mi zpusobili. Navic uz jen to, ze me nechali 60 dni dusit, misto toho aby to vyresili hned. Chovaji se jako Franta z Horni/Dolni, kterej nema na ucte dost penez, aby me mohl vyplatit. Pritom jsou jeden z nejvetsich servisu v CR.

cikinek
občas něco napíše
Příspěvky: 96
Registrován: 19 kvě 2008 18:23

Příspěvekod cikinek » 13 kvě 2009 11:32

Sias píše:To jsem jim napsal, ze pokud to nebudou chtit resit, ze poslu mail na zastoupeni Lenova. To jsem jim psal zaroven s tim, ze chci nahradu cele skody, kterou mi zpusobili. Navic uz jen to, ze me nechali 60 dni dusit, misto toho aby to vyresili hned. Chovaji se jako Franta z Horni/Dolni, kterej nema na ucte dost penez, aby me mohl vyplatit. Pritom jsou jeden z nejvetsich servisu v CR.


Svata pravda, skoro se muze clovek ridit pravidlem "cim vetsi, tim horsi..." me se toto stalo bohuzel taky ale u uplne jineho produktu... jsem zvedav, jak ti to dopadne.... :arrow:

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 13 kvě 2009 11:36

Já bych nijak nevyhrožoval, že něco pošleš do Lenova. Prostě tam rovnou mail pošli. Lenovo je platí a předpokládám, že bude stejně jako HP háklivý na to, když jim někdo kazí jméno (protože to fakticky jméno Lenovu opravdu kazí).
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

Ghost
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7536
Registrován: 25 říj 2006 12:27
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Ghost » 13 kvě 2009 11:55

suhlas so swarmom.

sias: mozes napisat aj meno firmy (servis), ktora sa takto sprava k svojim zakaznikom?
Predator 15, MBP 13 Early 2015, T410, Apple iPad 9.7 (2018), Kindle Fire HD 8

Sias
píše často
Příspěvky: 102
Registrován: 10 pro 2006 12:12

Příspěvekod Sias » 13 kvě 2009 13:06

Nemáte náhodou nějaký kontakt, kam by se to do toho Lenova dalo poslat?

Ze servisu už mi na můj poslední mail neodpověděli(zatím to je 24h, psal jsem, že požaduju celou výši škody a zmínil jsem se o tom, co by dělali, kdyby jim dopravka neproplatila nic), tipuju, že teď budou dělat mrtvé brouky. Pockam jeste 24 h a pak kdyztak zacnu s kolem stiznosti. Prodejci jsem psal, ale zatim taky nic, ale myslim, ze by mohl zatlacit na servis - napriklad se jich zeptat, z jakeho duvodu odmitaji odpovednost, on servis nechápe (nebo spíš nechce chápat), že jeho odpovědnost někončí tím, že zásilku předá dopravci. Z toho důvodu i odmítal vydat doklad, že to u nich bylo dýl než 30 dní. (protože dle jejich logiky to předáním dopravci považují za vyřízené).

Zatím dokud to nebude uzavřené, tak nevím, jestli je vhodné ten servis zmiňovat konkrétně.

Sias
píše často
Příspěvky: 102
Registrován: 10 pro 2006 12:12

Příspěvekod Sias » 15 kvě 2009 09:39

Tak prodejce mi doporučil stejný postup, poslat stížnost do Lenova, ze servisu se už neozývají, takže tak asi učiním... Připadám si jako práskač, ale nenapadá mi jiné rešení.

Jakoob
guru
Příspěvky: 835
Registrován: 14 bře 2007 18:00
Bydliště: Kousek od Prahy

Příspěvekod Jakoob » 15 kvě 2009 09:47

Sias píše:Připadám si jako práskač, ale nenapadá mi jiné rešení.


Takhle to nemuzes brat. Notasy od Lenova jsou drazsi nez prumerna konkurence a mel bys za to dostat adekvatni bonus. Jestli ze se k tobe servis takhle chova tak nevim jedinej duvod proc bys to nemel sdelit Lenovu...
Z61m -> T500 -> X220 -> MBPro 13 -> XPS 15 -> MBPro 13


Zpět na „notebooky Lenovo (dříve IBM)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 hostů