Kamera v NB HP PB4540s svítí, ale nezobrazuje -Win8.1 64-bit

notebooky HP - Hewlett-Packard (Compaq, Pavilion, Presario) a vše kolem
Kompaník

Kamera v NB HP PB4540s svítí, ale nezobrazuje -Win8.1 64-bit

Příspěvekod Kompaník » 05 črc 2016 08:45

Na notebooku HP ProBox 4540s jsem měl donedávna nainsatalované Win7 64-bit a najednou přestala kamera zobrazovat (např.Skype, TViw a pod). Rozsvítila se normálně vedle ní bílá kontrolka, ale obraz se neobjevil a kontrolka pořád svítila až do vypnutí NB. Když jsem přijel ke kamarádovi a připojil se na jeho wi-fi, tak najednou kamera jela normálně.
Záhada!
Když jsem se vrátil domů, tak hodinu kamera fungovala a pak zese nic.
Také už dříve byl v toho NB problém s HDD, který jsem řešil zde (nešlo bez problému restartovat, lépe bylo Vyp/Zap) Nakonec z toho vylezl poškozený HDD.
Původně byl na NB HP ProBox 4540s nainstalován OS Win8 64-bit, tak jsem na HDD všechno naformátoval, vymazal, naformátoval a přeinstaloval zpět s upgrade na Win8.1 64-bit. HDD jsem tam nechal až do jeho umření.
Všechno fungovalo jak má, ale po týdnu zase kamera nezobrazuje, přestože stále svítí kontrolka (ta zhasne až po úplném vypnutí NB). Jsem z toho zoufalý. Máte někdo nějaký nápad?
Dík za každou radu.
--------------------------
PS: chci místo stávajícího HDD 500GB koupit SDD 120GB - ten by mi stačil. Je to dobré řešení a jde to vůbec takto přehodit? Vyřešil by se i problém s kamerkou?

tiktak
guru
Příspěvky: 708
Registrován: 04 kvě 2014 22:21

Příspěvekod tiktak » 05 črc 2016 10:40

Pokud Ti 120GB disk stačí (kapacitně), pak je "upgrade" na SSD samozřejmě přínosem - notebook bude o poznání svižnější.
Jen samozřejmě počítej s tím, že i při šetření místa a poměrně málo nainstalovaných aplikací si systém ukousne minimálně 20 a časem ještě více GB z disku. Takže reálně budeš mít cca 80 GB a časem i méně na data (SSD se nedoporučuje plnit úplně úplně, aby byl prostor pro různé diskové operace, cache a tempy spuštěných programů atd.)
Zda Ti čistá instalace na SSD "opraví" problém s kamerou - pokud kamera či její ovladač takto zlobí na čisté instalaci na HDD, SSD to samo "neopraví" - je to opět jen úložný disk - sice několikrát rychlejší, ale stále disk.
Vyzkoušel bych raději přeinstalovat ovladač kamery, či najít novější driver - pokud i potom bude kamera zlobit, může to reálně být problém hardwarový - což samozřejmě instalace novějších/jiných ovladačů opravit nemůže.
je: 2x T60P, X220, 2x 8570W Dreamcolor, E6420
bylo: E7440, M6600, X230T, T440P, E6400, XPS 1330, D630, D620, D610, D600, C640, HP N6200, HP NX8220, T43P

Kompaník

Příspěvekod Kompaník » 05 črc 2016 18:48

Díky moc za odpověď.
S tou kamerou jsem zkoušel kde co. Ovladače to nespravily. Asi to opravdu bude HW chyba, protože při přenášení NB to jednou funguje, podruhé ne.
Ten SSD 120GB jsem objednal. Mohu ho tedy při instalaci rozdělit? A jak velkou část mám nechat pro systém Win8.1 ?
Dík

tiktak
guru
Příspěvky: 708
Registrován: 04 kvě 2014 22:21

Příspěvekod tiktak » 05 črc 2016 21:30

Rozdělovat už takto malý SSD asi není moc ideální, ale když už by to muselo být, tak alespoň na půlku - záleží, co primárně instaluješ na systémový disk - někomu může být 100GB málo, někomu bude stačit 30-40GB i s rezervou.
je: 2x T60P, X220, 2x 8570W Dreamcolor, E6420
bylo: E7440, M6600, X230T, T440P, E6400, XPS 1330, D630, D620, D610, D600, C640, HP N6200, HP NX8220, T43P

Kompaník

Příspěvekod Kompaník » 24 črc 2016 07:22

Tak jsem nabyl přešvědčení, že je to hardwarová závada. Notebook jsem opatrně podle videonávodu rozebral, ale nikde na flexkabelu, konektorech ani na kamerce nejsou zjevné vady.
Neumím zjistit jestli je vadná kamerka nebo flexkablík.
Prosím o radu jak to zjistit, když nemám možnost jiných náhradních dílů na vyzkoušení.
USB externí kamerka funguje normálně. Ta integrovaná kamerka prostě vůbec nesnímá. Ani v integrované aplikaci "Kamera" ve Win8.1, ani v Skype, ani v TeamVieweru...ani ve VLC (Ctrl+C atd....) Rozsvítí se jen kontrolka vedle ní a ještě ta kontrolka už vůbec nezhasne, jen až po vypnutí notebooku. Ta závada se začala projevovat tak, že to jednou fungovalo a podruhé ne. Z toho všeho usuzuji, že to bude HW chyba. Pravděpodobně buďto přímo kamerka, nebo přívodní flexkabel. Já bych potřeboval vymyslet nějaký fígl, abych zjistil jestli je to kamerkou, nebo kablíkem. Kdybych měl jinou funkční kamerku, tak ji vyměním a kdyby chodila, tak je to tutově vada kamerky. Ale to nemám. Nechci kupovat obojí, abych nakonec zjistil, že to je je jedním, nebo vůbec ne ale něčím dalším (konektory asi ne - nevím). To jsem všechno prohlížel. V servisu chtějí 560 K za hodinu práce a 700 za kamerku a 460 za kablík. Já bych to sehnal samozřejmě levněji. Jen kdybych měl jistotu a nemusel kupovat obojí.
Jak zjistit, jestli je vadná kamerka, nebo kablík?
Díky za každou radu


Zpět na „notebooky HP (dříve Hewlett-Packard)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů