hry na Intel X4500MHD

Notebooky jsou stále výkonnější a tak na nich lze hrát i náročné hry. O své zkušenosti se můžete podělit zde.
lukycrust
guru
Příspěvky: 743
Registrován: 24 dub 2008 08:33
Bydliště: Vranov n/T

Příspěvekod lukycrust » 23 úno 2009 09:28

mam chipset GM45 s X4500mhd a všade som čítal,všade čítam že frekvencia jádra je 533MHz,ale mne v GPU-z ukazuje iba 475...a mal by podporovať sharedmodel 4 pritom je tam iba trojka...čo to je...
Lenovo ThinkPad R500(intelGMA) + Advanced MiniDock
HP EliteBook 8540p(3y NBD) + HP Advanced Docking Station

polo

Příspěvekod polo » 23 úno 2009 10:57

TnL jednotka bola v podpore ovladacov pridana uz velmi davno je to uz skoro rok...

Na GPU-Z by som sa nespoliehal je to iba databaza...

cache
píše často
Příspěvky: 102
Registrován: 09 úno 2009 22:20

Příspěvekod cache » 23 úno 2009 11:44

Moze byt. Zaujimal som sa o to pred kupou, nevedel som najst datum vydania driveru, nasiel som len clanok venujuci sa tomu a ten bol z 21.11.2008.

Majcii

Příspěvekod Majcii » 12 bře 2009 00:11

co tak battlefield 1942, battlefield 2?
skusali ste ? ..inak uz sa nejako pokrocilo stymi ovladacmi? onedlho nb stouto grafikou budem mat...nieze by som teraz cakal ze to bude stroj na hry :D ....inak civilization 4?

Cpujky
občas něco napíše
Příspěvky: 2
Registrován: 26 bře 2009 13:59

Příspěvekod Cpujky » 26 bře 2009 14:05

Mam taky jeden zvlastni dotaz. Mam tuto grafiku v notebooku Dell Latitude E6400 s procesorem P8600(2*2,4GHz). Ve hrach mi to dela toto: Kdyz spustim hru v nativnim rozliseni (1440x900) v plnych detailech,tak mi zobrazuje sceny se stejnym FPS jako v nastaveni 640x480 v nejnizsich detailech. Zkousel jsem to ve Flatoutu2, Hexen2 GL, atd. Nevite jestli neni nekde neco spatne nastaveno? To prece neni mozne aby grafika vykreslila stejny pocet snimku za vterinu v ruznych rozlisenich a nastaveni.

dzulio
píše často
Příspěvky: 352
Registrován: 26 čer 2008 08:02
Bydliště: Poprad

Příspěvekod dzulio » 26 bře 2009 14:17

nemas zapnutu vertikalnu synchronizaciu?

Cpujky
občas něco napíše
Příspěvky: 2
Registrován: 26 bře 2009 13:59

Příspěvekod Cpujky » 26 bře 2009 15:35

dzulio píše:nemas zapnutu vertikalnu synchronizaciu?

Upresnim to. U Flatoutu2 se FPS pohybuje meji 19-30, u 18wheels of steel 8-30 FPS - tzn ta synchronizace by na to vliv mit nemela mit vliv.(ta by mela za nasledek ze se nevykresli vic FPS nez jakou mam obnovovaci frekvence displeje - bylo by porat 60FPS)

mir77
občas něco napíše
Příspěvky: 66
Registrován: 03 říj 2008 14:37

Příspěvekod mir77 » 26 bře 2009 15:47

Cpujky píše:
dzulio píše:nemas zapnutu vertikalnu synchronizaciu?

Upresnim to. U Flatoutu2 se FPS pohybuje meji 19-30, u 18wheels of steel 8-30 FPS - tzn ta synchronizace by na to vliv mit nemela mit vliv.(ta by mela za nasledek ze se nevykresli vic FPS nez jakou mam obnovovaci frekvence displeje - bylo by porat 60FPS)


Musím říct, že mám pocit, že můj notebook chová naprosto stejně. Mám HP Compaq 6530b se zmíněnou grafickou kartou a když si pustím třeba FlatOut2, tak má ve všech rozlišeních paradoxně přibližně stejný počet snímků a žádný markantní nárůst nepřineslo ani přepnutí do 16bitů... Už jsem vzdal laborování, ale jestli mi tu někdo poradí, tak budu vážně vděčnej :)

cache
píše často
Příspěvky: 102
Registrován: 09 úno 2009 22:20

Příspěvekod cache » 26 bře 2009 17:21

Zapnuty VSYNC by limitoval fps na niekolko fixnych hodnot (60, 30, 15, 7.5, 3.75). VSYNC totoiz znamena, ze pocka s vykreslovanim na frekvenciu monitoru.
Osobne - ja si bez VSYNC nedokazem nic zahrat, strasne mi tam vadia pol-framy.

Troska OT, ako vznikaju pol-framy. Grafika v dnesnej dobe vyuziva minimalne double buffer, ak nie tripple. Znamena to, ze vykresluje do pamate, a ked pride cas na zobrazenie dalsieho frame, grafika sa preklopi a zobrazuje inu cast pamate.
Priklad, mame Buffer1 a Buffer2. Grafika momentalne zobrazuje Buffer1, vykresluje do Buffer2. Ked pride cas na refresh monitoru (60Hz), tak sa preklopi a zobreazuje Buffer2, pricom kresli do Buffer1. Pre trojity je to podobne, ale rotuje az 3 taketo buffre.
Ak je zapnuty VSYNC, tak sa grafina nepreklopi na druhy buffer, pokial este ten buffer nebol dokresleny. Cize zobrazuje jeden frame 2x (preto len polovicne hodnoty mozu nastat - 60, 60/2=30, 30/2=15, ...).
Ak sa ale VSYNC vypne, tak sa buffer preklopi aj ked nedokreslilo. Grafika potom nedokresli a zobrazi cast stareho. Vysledok je ten, ze sa sice zvysi fps, ale (velmi) casto sa objavuje takyto efekt (vadi to hlavne pri nizsom fps):

Obrázek
(dufam, ze je dostatocne viditelny posun)



K tomu, preco sa tak sprava 4500-ka. Odhadujem (len vlastny usudok), ze samotne zobrazovanie polygonov stiha bez problemov, ale nestihaju prepocitavat shadere. Preto je jedno, ake sa da rozlisenie.
Toshiba Satellite Pro U400-15O

kiposukjange
guru
Příspěvky: 1678
Registrován: 01 lis 2007 17:20

Příspěvekod kiposukjange » 26 bře 2009 17:54

Když se nademnou píše o vlivu rozlišení, tak bych rád napsal něco k integrované GF7000M - ta by zase naopak taky zvládla nějakou tu grafiku, ale zvyšování rozlišení ji brutálně vadí, ta karta musí být škrcená jako prase.
HP 8710p - C2D T7200 2.0GHz, NVIDIA Quadro 320M 256MB DDR3, 4 GB DDR2, HDD 250 GB SATAII 5400ot., 17" WXGA+ 1440x900, Windows 7 Professional x64.

Majcii

Příspěvekod Majcii » 27 bře 2009 08:03

tak skusal som nejake hry jedinde co nepodporovala bol prince of persia shands of time
co som skusal: far cry, godfather, colin mcrea 2005, need for speed pro street,san andreas,nhl08, imperial glory,civilization 4, aliens vs predator, age of mytology,wolfenstein,warcraft3, driver,nfs underground2, call of duty, flatout, vampire the masquerade: vypisal som aj starsie keby makl nioekto pochybnosti otom ci ich grafika intel podporuje, vsetko co som vypisal sa da zahrat, nieco s miernym posekavanim a na min ale da sa.
moj nb fujitsu siemens Pi 3525, cpu7350 2ghz, 2GB ram 800mhz, grafika 4500vka
skusal som aj rozdiel xp vista, teraz mam xp, podla mojho amaterskeho pohladu idu HRY na xp ocosi lepsie aj rychlejsie ale celkovo lepsie sa mi pracuje s vistou(rychlejsie spustanie, lepsia praca s beznymi programmi)
ale to samozrejme plati o mojom nb, mozno keby som mal 4gb ram bolo by to zrejme ine

marek.sk
občas něco napíše
Příspěvky: 73
Registrován: 11 bře 2009 11:19
Bydliště: D.K

3dmark06

Příspěvekod marek.sk » 14 dub 2009 10:31

skusali ste na tejto grafike 3dmark06?
Mne stale ci uz pri spusteni kompletneho testu alebo samostatne pre sm3.0 vyhadzuje chybu out of memory.
Zda sa akokeby si to envedelo pridelit potrebny priestor z karty.
Na dany test.
Instalovany mam 3dmark06 ver 1.1 + opravny patch. Fakt nechapem cim to je spôsobene.
hp elitebook 6930p- c2d t9400 2.53 ghz, 4096 mb ddr2 800 mhz ram, 320 gb hdd sata2 wd 3200 bekt + zalman nc 1000 +aspireone 522 amd ontario c-50

simon111
občas něco napíše
Příspěvky: 40
Registrován: 09 dub 2009 09:27

Příspěvekod simon111 » 14 dub 2009 21:52

Mám dotaz, jak si tato grafika poradí s Gothicem 3 ve spojení se 4GB DDR2 800Mhz?

polo

Příspěvekod polo » 15 dub 2009 08:57

Na minimach to slo pod XP hratelne aj na plnohodnotnej X3100 takze na MHD4500 pokial sa nevyskitne daky problem s kompatibilitou v pohode pobezi...

polo

Příspěvekod polo » 15 dub 2009 08:58

Na minimach to slo pod XP hratelne aj na plnohodnotnej X3100 takze na MHD4500 pokial sa nevyskitne daky problem s kompatibilitou v pohode pobezi...


Zpět na „Notebooky a hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů