Ntb do školy, internet, filmy atd.

Jaký koupit notebook? ... vybrat ten nebo onen? ... to jsou časté dotazy mnoha lidí, kteří vybírají nový nebo použitý notebook ... zde se mohou vzájěmně radit
zelyvel
občas něco napíše
Příspěvky: 34
Registrován: 03 pro 2008 21:21

Ntb do školy, internet, filmy atd.

Příspěvekod zelyvel » 07 pro 2013 23:29

Zdravím, prosím Vás o radu. Minulý týden mi dva týdny po záruce klekla základní deska na lenovu e520. Vzhledem k tomu, že je do něj potřeba větší investice(baterie, repro, klávesnice...), zvažuji koupi nového notebooku. S e520kou jsem byl dost spokojený, oceňoval jsem především dobrou klávesnici, velice tichý chod a výborné chlazení.

Přenášení: Studuji na vš a notebook nosím každý den, někdy i několikrát denně, do školy. Každý týden jezdím vlakem domů, takže notebook bude velice často přenášený.

Velikost: doteď jsem měl vždy 15,6, která mi velikostně vyhovovala. Menší rozměr jsem nezvažoval, vzhledem k tomu, že chci numerickou klávesnici. Váha mi také nevadila, 15ka se ještě dá nosit dobře :). Nicméně samozřejmě čím menší váha, tím lépe, ale není to stěžejní.

Použití: Ke studiu mi stačí klasické kancelářské aplikace, word, excel + nějaké textové dabáze, takže nic graficky náročného. Notebook užívám především na internet, filmy, muziku, prostě běžná činnost. Hry už téměř nehraju.

Displej: Chtěl bych jednoznačně matný, lesklý určitě ne. Rozlišení - jsem doteď zvyklý na 1366x768, lepší výhodou, ale stěžejní to určitě není, ledaže by nebyl lepší panel o tolik velký cenový rozdíl, pak bych o tom uvažoval.

Výdrž: Co nejdelší výhodou, ideálně, kdyby vydržel alespoň 4-5 hodin práce ve wordu/internetu.

Cena: Limit někde kolem 20-22.000, rozumně a ideálně kolem 12-16 tisíc Kč. Jsem ochoten připlatit, pokud půjde o větší rozdíl, nekupuju notebook na půl roku...

Hardwarově bych požadoval i3/i5, klasiku 4gb RAM, grafika myslím, že k mým potřebám postačí integrovaná. Disk minimálně 500GB, SSD myslím nepotřebuju.