Stránka 3 z 3

Napsal: 13 úno 2013 10:04
od vavroň
Python.P píše:Záruční plomby jsou blbost ! Pokud ti nic neponičíš tak záruka běží dál

Tak tak, stejně je to u MSI, kde taky člověk může otevřít zadní kryt a vyměnit si RAM či HDD a to i přesto, že je tam na jednom šroubu nálepka. Jinak na skoro každý nový ntb jde na webu najít video jak jej někdo rozdělává až na prvočinitele, takže v tom by problém nebyl. A vyměnit si RAM či přidat HDD, na to už existuje taky milion návodů a rad :wink:

Napsal: 13 úno 2013 10:12
od Ghost
Python.P píše:U Lenova jsou to díly které se značí FRU co a jak si najdeš už sám ;)

asi si myslel CRU ;)

Napsal: 13 úno 2013 10:13
od Python.P
Samo 8) těžká jsou ty rána :)

CRU - Customer Replaceable Units

Napsal: 13 úno 2013 10:59
od Areon
Python.P píše:Nejblbější ze všech blbých nápadů je ten tvůj blábol tady, bez urážky.

Záruční plomby jsou blbost ! Pokud ti nic neponičíš tak záruka běží dál. To bych musel notebook posílat každý 3 měsíce do servisu na vyčištění za nelidské peníze... To bych si nemohl vyměnit HDD, SSD, RAM, WiFi, atd.

U Lenova jsou to díly které se značí FRU co a jak si najdeš už sám ;)


Tak jestli myslíš, že ty plomby jsou tam jen tak pro srandu. Eshopy se na takovéto věci velmi rádí vymlouvají, neodborná manipulace je snad 2 nejčastější výmluva hned po nalezené vlhkosti.

Osobně bych to neriskoval, ale podle gusta :-).
Že to někomu 100 prošlo neznamená že to projde po 101.

Pracuji sice v jiným oboru, ale pokud u elektrotechniky, která jde na servis a chtějí to udat na záruku nalezneme že se v tom někdo hrabal v a je možnost že to neodborným zásahem mohl poškodit, neodborná manipulace a čau pipi, hrádí si to sám. To samé, když máme opravit věc co je v záruce a nemáme smlouvu s danou značkou o záručních opravách, mohli by se vymluvit, že nemáme certifikáty a neprodloužit záruku po opravě, proto toto neděláme atd.

Všechno musí být doloženo servisem. Apropo včetně vlastního sestavování PC. Když si někdo koupí komponenty, správně by si měl pozvat servisáka aby mu to zapojil. Můžou po něm posleze při reklamaci příkladně GPU požadovat doklad o zapojení. Může se to stát a nemusí, záleží u jakého prodejce, jak dbá na pravidla, atd, atd.

Takže moje rada je jasná, co je v záruce do toho se nehrabe, může se tím ušetřit spousta problémů. A čím dražší zařízení je, tím snaha o neuznání záruky je větší.

EDIT: Hlavně při čištění neprofukovat kompresorem bez odlučovače oleje, pokud to někdo profukuje, to pak servisák jen šáhne na ten masnej brajgl na deskách a nemusí ani nic dál řešit.

Napsal: 18 úno 2013 14:05
od Python.P
Já bych začal a skončil zákonem... Prodejce může řešit co chce i kdyby ten notes měl mít každej šroubek zakáplej voskem s pečetí...

Napsal: 20 úno 2013 19:10
od petricek
tak ted jsem z toho ...
vetsina prodejcu dela problemy kdyz rozdelas notebook prej z diskuze tu

tak pak brat notebook s SSD diskem ci ho tam zkusit pak domontovat s moznosti ze se vykecaj ze zaruky mhm?

Napsal: 20 úno 2013 19:47
od swarm
Solidní prodejce s ničím takovým problém nemá. To tak leda nějaký šmelinář. Navíc reklamaci pak řešíš u autorizovaného servisu, takže nějakého vyčůraného blbečka, co ti to prodal a chce nesmyslně prudit, můžeš snadno obejít.

Btw reklamoval jsem už snad u všech značek a běžně byly v těch noteboocích vyměněné komponenty jako RAM a disk. Někdy se může stát, že vyměněná komponenta může být zdroj problémů (třeba u RAM a některých závad), takže pak je někdy lepší po dobu reklamace vrátit původní, ale jako konkrétně u disku jsem vždy akorát do reklamačního protokolu uvedl, že tam je něco jiného (a co konkrétně)... třeba jako "vyměněn původní disk za 160GB SSD".

Naposledy jsem tak reklamoval notebook u Aceru a bylo jim to úplně fuk.

---

Opět bych připomněl, že servis dle zákona při zamítnutí reklamace musí prokázat, že závada vznikla neodbornou manipulací. V opačném případě jedná protizákonně. Hotovo, tečka.

Napsal: 21 úno 2013 16:21
od raidik
přesně tak. Osobně jsem měl na stole noťas, kde byla doplňovaná paměť měněnej disk i klávesnice a reklamace prošla. Nedávno jsem reklamoval jinej (shodou okolností msi, cx-něco..) starej asi 1 3/4 roku, kde byla fyzicky poškozená deska (vylámané konektory od sluchátek + usb) ale protože to nesouviselo s vlastním problémem, kdy padala grafika, servis to vyreklamoval. Musel.

Napsal: 27 úno 2013 13:18
od melkortheevil
Python.P píše:Nejblbější ze všech blbých nápadů je ten tvůj blábol tady, bez urážky.


Naprosto souhlasím a chtěl jsem napsat to stejné. Sám teď uvažuju o NTB, který bych okamžitě předělal. Šlo by nejspíš o levnější kousek na práci. Vyměnil bych HDD za SSD a přidal RAM.
Můžete mi takový notebook do 15 bez DPH doporučit? Jde především o práci s velkým množstvím malých souborů, práce s databázemi, velké excelové soubory. Proto chci především SSD disk a 8GB RAM na 64bit OS.
Určitě matný displej 14 - 15,6" a vhodná by byla možnost vložit originalni hdd do slotu jako přídavný

Napsal: 27 úno 2013 14:11
od Areon
Podmínky reklamace (Alza.cz):

X. Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového čísla se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, ledaže k poškození dojde při obvyklém používání. Pečeti a sériová čísla jsou nedílnou součástí produktu a nijak neomezují právo zákazníka zboží užívat a manipulovat s ním v plném rozsahu toho, k čemu je zboží určeno.

Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):

mechanickým poškozením zboží,
elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek,
používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
pokud bylo zboží nebo jeho část poškozeno počítačovým virem,
pokud se závada projevuje pouze u software, u kterého není zákazník schopen doložit legální způsob nabytí, nebo použitím neautorizovaného software a spotřebního materiálu,
zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
při chybně provedeném upgrade BIOSu, firmware,
zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí atd.

Můžete poukazovat na to, že se toleruje u některých dodavatelů porušování reklamačního řádu, ale v případě že člověk co má nastarosti Vaší reklamaci se řídí podle tabulek a Vám to zamítnou a přitom technici dokážou že jste se zařízením neodborně manipulovali pak máte smůlu. Jak říkám, stačí si přečíst reklamační podmínky a hned víte co se smí a co ne. Poté můžete maximálně zkusit reklamovat přímo u autorizovaného servisu, ale ty jsou u některých značek mimo republiku a tudiš domluva s nimi je mnohdy složitá a zdlouhavá s nejistým výsledkem.

V každém případě lidé by měli toto riziko vědět než se vrhnou do úpravy.

Napsal: 27 úno 2013 17:25
od JakHam
Nečetl jsem to celé, jen pouze o plombách. Pracuji se zákony ohledně reklamací a práva koncových zákazníků každý den.

Nikde v zákoně není napsáno nic o porušení plomb. Plomby jsou výmysl výrobce aby se mohl chránit před zákazníky kteří nemají tucha jak jednat s prodejcem. Naopak jasné znění zákona je, že každý zákazník má právo si zkontrolovat každou součástku na produktu kterou koupil, aby měl jistotu že nebyl podveden. Interní řády co mají prodejny jako alza, czc a hlavně Mironet nejsou právně závazné.

Pokud Vás bude prodejce dusit s podobnými nesmysly jako plomby, neodborná manipulace, tak ho obejděte a pošlete reklamaci přímo výrobci. Od vstupu do EU není nutnost reklamovat u prodejce, ale můžete i přímo u výrobce. Na prodejce pak podejte stížnost na České obchodní inspekci.

Napsal: 27 úno 2013 19:24
od quasimodo
Je tam napsáno, že ti neuznají reklamaci v případě zanedbané péče o zboží. Platí to teda pro čištění od prachu nebo ne? Tam jsou věci, co se prostě vylučují a podle nich by to člověk ani nemohl vybalit z krabice. :D

Napsal: 27 úno 2013 20:26
od vavroň
Ono je to pěkné si to přečíst, ale myslím si, že každý, kdo se nechce hádat s pitomci na prodejnách ntb rovnou pošle na servisní středisko výrobce. Kamarád měl problém u alzy s ntb, nechtěli mu jej vzít na reklamaci s tím důvodem,že mu chybí 1 tlačítko klávesnice, což bylo zcela irrelevantní, protože tam šel s reklamací chlazení (šlo o Pavilion). Nakonec si to domluvil rovnou s HP servisem kam ntb odeslal a reklamaci uznali (nakonec dostal zpět peníze, nestihli to opravit..). Já sám taky posílal svůj ntb na reklamaci a i když má MSI středisko v Polsku, normálně jsem vyplnil formulář v češtině a vše proběhlo bez probému. A pokud by to náhodou bylo v angličtině, existují ještě telefonní čísla a snad každý výrobce ntb má v ČR své zastoupení. Každopádně pokud nebude eshop chtít uznat reklamaci, vymyslí si klidně úplně ptákovinu. V tom případě se dá pohrozit jim ČOIkou, aby se vzpamatovali.

Samozřejmě souhlasím s tím, že pokud není člověk zručný v úpravách RAM či HDD, nebo se toho bojí, je lepší svěřit to někomu způsobilejšímu.