POradte prosim note za 50k

Jaký koupit notebook? ... vybrat ten nebo onen? ... to jsou časté dotazy mnoha lidí, kteří vybírají nový nebo použitý notebook ... zde se mohou vzájěmně radit
alfah4ns
guru
Příspěvky: 7116
Registrován: 05 kvě 2007 15:55
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod alfah4ns » 12 říj 2010 14:59

tak s baterkou neuděláš nic, že se stárnutím ztrácejí kapacitu je normální a záruka jen 1 rok je normální taky (dokonce nadstandartní, leckde je jen 6 měsíců)

slabý HDD - záleží, co tam je za kus. jestli to je jednoplotna, bude poměrně rychlý (okolo 80MB/s průměrně v HDtune). Jestli to má ploten více, tak bude pomalejší.
Záseky může způsobovat free-fall senzor, neděje se tak náhodou, když se s ntb pohne, nebo tak? Kdyžtak by mohlo pomoct snížit citlivost nebo senzor úplně vypnout. Projel bych to ale nějakým s.m.a.r.t. testem, jestli to není chyba disku při čtení.
(je i možnost, že blbne ten senzor)

Ty diagnostiky po tobě chcou, aby zjistili, jestli je někde HW chyba (ono některé věci mohou být způsobeny zaneřáděným OS, třeba to padání). Ono servisákům opravdu diagnostiky mohou pomoct.

Vypalovačka je jasná, ta se musí měnit určitě

Poškozené šasi (mmchodem foto není) ti nemusí vzít, pokud nemáš accidental damage proitection záruku (proti náh. poškození, je to v tom complete care, pak ti to ale vezmou i když to omylem prošlápneš)

vyšší teploty budou určitě prachem. návod na rozebrání
(servisní manuál) najdeš na stránkách Dellu. I když do E by se mělo dát vlézt vpohodě, jen po odkrytování spodku. Prach vyfoukej ven, hl. pročisti žebrování chladiče a kolem ventilátoru.

Každopádně se nedej a urguj dále, klidně se chtěj nechat odvolat na šéfa, apod...

Jinak trochu nechápu, co jsi myslel předposlední větou příspěvku...
complete care máš za celou tu dobu 3x?
ještě poprosím, nepoužívej caps, vím, že jsi rozrušený (kdo by nebyl), ale ono se to strašně blbě čte, díky.
kazdy velky byk byl jednou tele
Latitude D630, C2D T7250, 3GB RAM, 14.1 WXGA+, Quadro 135m, Intel 520 60GB + Samsung 640GB/D-Bay, Win7pro 64bit, 9čl baterie, dock + LCD NEC 20WGX2 pro

lenovor60
občas něco napíše
Příspěvky: 81
Registrován: 10 kvě 2008 22:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lenovor60 » 12 říj 2010 16:35

čau, sorry nervy fakt pracovaly páč to se nedalo, takže Complete care mám nárok 3x za celou tu dobu záruky 5ti let ... určitě budu muset urgovat, protože dát za note 50k a pak zjistit, že ti v podstatě skoro nic nevyreklamujou ... ta baterka mě teda dostala, měl jsem jiný názor ... nevadí jsem poučen! nezbývá než najít obchod, kde se dá levně pořídit....
Dell Latitude E6500

Bangla
= K O M E R C E =
Příspěvky: 845
Registrován: 10 zář 2008 15:46
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Bangla » 12 říj 2010 23:35

ZDravím lenovare60. Musím říct, že bych něco podobného nečekal. Na zdejším foru opevovana zaruka a kvalita workstationu lenovo nebo dell pak vedle standartni dvou lete vlastne jeste hure. S vydrzi je to naprd ano, samotne baterce se snizuje vydrz a je nutno odlisit zavadu typu praskla vytekla baterka a samotne snizeni vydrze, jsou to odlisne veci. Jinak co vse se ti kazi a odlupuje po roce pouzivani na nejkvalitnejsim notebooku Dell/lenovo/hp se mi ani nechce verit. Prehrivani je treba vycistit a je to tva chyba, o notebook se musis starat. Zbytek je ale shitozni provedeni notebooku. Je treba u notebooku updatovat bios i drivery aby bylo mozne se odvolavat na BSOD, muze to byt i ramka a dalsi fura veci, co k tomu vice rict. Complete care vypada spise jako complete ****. Kdyby na notebook ktery jsme prodali nekdo na webu postnul podobnou a pravdivou story, asi bychom mohli kramek zavrit, to rikam uprimne a ze je 50K dolni hranice, za kterou se notebooky takoveho kalibru kupuji. Rad bych vedel, jak to dopadne a budu tento thread sledovat. Tobe preju hodne stesti a snad ti bude slouzit jeste radu let (alespon tech 5 ze ano...)
EUROCOM Q5 MAX-Q 1070

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 13 říj 2010 00:19

lenovor60: Jako to, co jsi sem postnul (což je předpokládám stejné, jako mail do servisu), není úplně šťastně napsané. Je to celé takové nekonkrétní, takže odkaz na diagnostiku beru jako naprosto standardní postup před započetím jakéhokoli úkonu (diagnostika může odhalit, kde se problém skrývá, takže technik může přijet s potřebným dílem a nářadím).

Co je to "zvukovka se chová nestandardně"? Jako že nehraje? Nebo hraje všechno pozpátku?

Slabý HDD jako závada? Nechápu, co na tom reklamovat. Tohle klidně může být čistě záležitost instalovaného softwaru.

Jak vzrostla teplota? Vypíná se v zátěži? Pouští CPU NOP instrukce? Pokud ne, tak to neni na reklamaci.

Mechanické poškození nemohu posuzovat (nevidim fotky), ale při určitém typu používání se nožičky z notebooku mohou odlepit... záleží, jak se notebook přenáší, jak je konstruovaná brašna/batoh a mnoho dalšího.... někomu se to může odlepit, ač jiní problém vůbec nepocítí.

Výdrž baterie se snížila? Má baterie nižší kapacitu (lze zjistit libovolnou diagnostickou utilitou)? Pokud ne, tak opět může jít o zaplevelený Windows (viz "dlouho se mi načítá").

------------------

Nejsem na ničí straně... jen se ti snažím ukázat i druhý (stejně důležitý) úhel pohledu. Mám pocit, že jsi nezvolil úplně vhodnou formu identifikace problémů.

Bangla: Podobných zkušeností lze najít dost na každou značku a na zahraničních fórech podobné zkušenosti jsou i na notebooky, které taky prodávaš. Známe tady jen jednu stranu výpovědi a nikdo z nás u toho přímo nebyl, takže se z toho nedá úplně soudit, kdo je v právu. Zkušenost mě naučila, že pravda je vždycky někde mezi.

Btw zaujala mě tvá opětovná generalizace "dell/lenovo/hp"... mimochodem mám už skoro rok na dlouhodobý test ThinkPad X200, což je možná nejvíce týraný kus ThinkPadu X200 široko daleko a asi ta shitovost nebude úplně globální problém, protože ten notebook stále drží a ne a ne se rozpadnout (ač jiný už by se asi dávno rozpadl).

Pokud jde o nějaké mechanické problémy, o kterých někdo tvrdí, že se staly samy... nejlepší je vždycky hledat na zahraničních fórech, kolik lidí řeší stejný problém. Pokud jde o závadu konstrukce, vždy se jich najde početná skupina. Pokud tím problémem nikdo jiný netrpí, tak je pak dobré přemýšlet, zda nemohla být příčina jinde.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 13 říj 2010 00:21

Bangla píše:Na zdejším foru opevovana zaruka a kvalita workstationu lenovo nebo dell pak vedle standartni dvou lete vlastne jeste hure.
Tohle je velmi špatná dedukce. Ač si o kvalitě DELL notebooků nemyslím nic extra, jejich záruku jsem měl možnost několikrát vyzkoušet a jejich vstřícnost je při řešení a rozumné domluvě opravdu velká (i když taky jsem s nimi měl jeden spor). Tu záruku (včetně complete care) už tu vyzkoušelo na fóru mnoho uživatelů a řekl bych, že drtivá většina byla spokojena. Nelze tudíž na základě jednoho příspěvku něco tímto způsobem odsoudit.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

Bangla
= K O M E R C E =
Příspěvky: 845
Registrován: 10 zář 2008 15:46
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Bangla » 13 říj 2010 09:44

Co kvalitnějšího může být než takový notebook s parádní zárukou? Doposud jsem myslel, že by tolik problémů najednou a za tak malou chvili snad ani nemohlo vyskytnout. Jak jsem psal ja vyse, nektere problemy si uzivatel mozna zavinil sam.

-HDD je velice slabý a dlouho mi načítá + se občas sekne.
(to vypadá na zasekaný windows, pokud nevydává zvuky které by indikovaly něco na chybu HDD bude to SW problém, diagnotsitka HDD by byla ideální)

-Teplota procesoru jak na grafice tak disku i CPU, vzrostla (asi zaneseno prachem, tudíž pokud lze vyčistit?). (tady musis notebook rozdelat, reaplikovat termalni pastu na CPU/GPU a yvcistit od prachu radiatory)


-Zvukovka se stále chová nestandardně, přičítám tento problém i driverů, které jsou možná špatně nainstalovány, zde si snad poradím po opravě.
(neni mozne aby byly spatne nainstalovany jestlize zvuk jede. Pokud nejede vzdy a je to nejakym zpusobem zabugovane pomuze update driveru na nejnovejsi ovladace, ktere proste bezproblemove musi po roce na dell webu být)

-Občas pokud pustím aplikaci Opera 10, se mi stane, že mi vyskočí tzv. "Blue screen". (tady to muze byt vir, ramka, nejaky plugin chybny apod, spises sw problem)


-Pravá krytka na reproduktor se mi odlepuje od šasi. (jednznacne chyba vyrobce nekvalitni konstrukce, pokud ti notebook spadl chyba tvoje)


-Na obou stranách notebooku se mi odlepily gumové drážky pro panel LCD viz foto. (na to mam stejny nazor jako vyse)


-Na spodní straně se mi odlepila gumová podložka. (opet viz. vyse)

-A na pravé straně notebooku u LCD panelu, mám poškozené šasi viz foto. (ok to vypada opet jako nekvalitni provedeni)



-problém s vypalovačkou "pálí, podle počasí a ročního období"
(muze byt zanesena, muze byt spatny vypalovaci SW a nebo je po roce
poskozena)

-Výdrž baterie se rapidně snížila. Při minimálním zatížení vydrží cca 3 a půl hodiny a při práci se mi během 2 hodin vybije, což je neadekvátní baterii, která byla deklarována při koupi.
(vydrz se snizuje, ma na to vliv mnoho faktoru o kterych pravdepodobne ani nevis a tohle tezko vyreklamujes. Deklarovana hodnota take zelazi na mnoha faktorech jako je konfigurace notebooku (udavat se muze s nejnizsi vykonovou konfiguraci a zkratka tohle bych jako jediny vycet z toho co jsi napsal moc neresil navic s takovou odpovedi co ti napsali u servisu neuspejes rekl bych vubec)

Asi vetsina zdejsi komunity uzna, ze tohle je upravdu velky vycet neduchu a poskozeni na jeden notebook pouzivany pouze 1 rok. Je vsak pravda, ze muze byt pravda nekde napul cesty a hodne indicii znaci na to, ze byl notebook pouzivan dost neohrabane a uzivatel se o nej moc nestaral. Zapraskany notebook kde nejede rok zvuk jak by mel a nivypalovacka, obcasne BSODs a rozpadajici se sasi zni fakt hrozive. Tak jeste jednou preju hodne stesti u reklamace a budu sledovat, jak dopadne souboj papírové záruky vs reality. Servis zde vsak vicemene zklamal a to dost rapidne.
EUROCOM Q5 MAX-Q 1070

orgasmic
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9089
Registrován: 23 dub 2007 08:54
Bydliště: International

Příspěvekod orgasmic » 13 říj 2010 10:09

Bangla:

Me by strasne moc zajimalo, kolik tech nabusenych konfiguraci jste v CR prodali, protoze jsem na zadnem inzertnim serveru jeste zadny nevidel, coz je jaksi v rozporu s logikou nabidky a poptavky.

A odpoved typu, ze jsou s nimi zakaznici spokojeni a nemaji duvod prodavat je irelevantni :)
Asus ROG Strix G18

Bangla
= K O M E R C E =
Příspěvky: 845
Registrován: 10 zář 2008 15:46
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Bangla » 13 říj 2010 10:16

Tohle je silně offtopic a já osobně bych do světa nepouštěl žádné informace, ale mohu tě ujistit, že to ve v tisících není :-) Je také otázka, co je to nabušená konfigurace. Notebooky jsou dost drahé a jsou hlavně kvalitní - vydrží ten hw který v sobě mají a mají kvalitní drivery/bios bez bugů= bezproblémový chod. Pokud někdo investuje např 80K do notebooku má k tomu pádný důvod a notebook většinou opravdu potřebuje, neprodává ho tedy - proč taky. Já mít notebook za 30K tak si ho nechám alespon 3-4 roky a my tu uradujeme necele 2 roky, navíc první konfigurace byly mnohem drazsi nez ty dnesni, kdy se da poridit vykonny notebook za 45K. Zpet k Dellu a pripadu lenovare prosim :-)
EUROCOM Q5 MAX-Q 1070

lenovor60
občas něco napíše
Příspěvky: 81
Registrován: 10 kvě 2008 22:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lenovor60 » 15 říj 2010 14:13

zdravím pánové, no ty podložky a odlepená krytka od reproduktoru je chyba výrobce nikoliv uživatele ... u ostatního je to sporné ...
fotky dodám, jak budu mít po ruce foťák
Dell Latitude E6500

9z9
píše často
Příspěvky: 355
Registrován: 29 úno 2008 19:57
Bydliště: Brno

Příspěvekod 9z9 » 15 říj 2010 19:43

lenovor60: až budeš dělat fotky udělej prosím i celou fotku spodku, klávesnice a LCD (to trochu z úhlu). Moc si nedokáži představit a) jak se s ntb zacházelo, že trpí uvedenými problémy b) co to muselo být za "kvalitu" kusu. Já běhal s levnějším ntb skoro půl roku po stavbě fabriky a i přesto vypadal jako nový (samozřejmě jsem se o něj ale staral).
Ty fotky prosím nezmenšuj :wink:
Lenovo T430s | i5 2.6GHz | 8 GB RAM | 180 GB SSD

Gendarme
píše často
Příspěvky: 366
Registrován: 28 pro 2009 17:32

Příspěvekod Gendarme » 16 říj 2010 15:42

je pravda, že DELL E6500 (stejně jako můj M4400) má svoje konstrukční mouchy, ty gumové distance na těle notebooku jsou fakt špatně vyřešený, už jsem jednu přilepoval vtěřiňákem :-) .. navíc na ně člověk musí furt dávat pozor.
Ale jsem rád, že DELL nespal a nenechal to tak i na nových modelech (M4500), gumové distance zpátky na víku LCD ..místo jednoho zámku jsou 2.
zatím jsem s DELL servisem měl naštěstí pouze jednu zkušenost. Řešil jsem s nimi takový kosmetický problém jako je hlučný (nejspíš vyosený) ventilátor. Chvíli trvalo přesvědčit technika, aby mi poslal servisáka. Nakonec poslal, další den jsem to měl opravené. Je pravda, že občas při telefonátu s technikem jsem trošku musel překroutit pravdu :-)
DELL Precision M4600|i7-2720QM|FirePro M5950|16GB|Intel ssd 320 120GB|FHD WLED|Logi.Perf.MX+Illuminated Key.|DELL U2311H
exNTB: Asus A8, Lenovo TP Z61m, DELL Precision M4400

lenovor60
občas něco napíše
Příspěvky: 81
Registrován: 10 kvě 2008 22:06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod lenovor60 » 25 říj 2010 23:11

foto

Kód: Vybrat vše

 http://ul.to/7pjklg


a při diagnostice mi to zařvalo chybu s větrákem ... ale jinak to prošlo ...

omlouvám se za zpoždění byl jsem na cestách :wink:
Dell Latitude E6500


Zpět na „Jaký vybrat notebook“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 59 hostů