Nastavení wifi routeru - omezuje rychlost wifi

Diskuse o veškerém příslušenství. Brašny, externí disky, přídanvé karty, WiFi atp.
Cromoly
občas něco napíše
Příspěvky: 41
Registrován: 16 kvě 2009 13:34

Nastavení wifi routeru - omezuje rychlost wifi

Příspěvekod Cromoly » 07 kvě 2013 08:43

Ahoj, mám doma tento router http://www.alza.cz/tp-link-tl-wr841nd-d155296.htm Když připojím k počítači kabel z routeru, tak běží normálně rychlost downloadu okolo 6,5 mbps, takže asi 50 mbit. Když se ale připojím na wifi, tak běží rychlostí jen cca 2,5 mbps, tzn asi 20 mbit. Pro nastavení routeru jsem použil základní uživatelské rozhraní, kde se v podstatě nastavilo jen jméno sítě, způsob zabezpečení a heslo. Jde nějak v pokročilém nastavení něco zaškrtnout, aby se povolila celá rychlost přenosu tak, jak je na kabelu? Jsem v tom trochu laik a nevím, jaké nastavení bych měl změnit. Díky moc

Tady je vypsáno veškeré nastavení, co se tam dá měnit http://cz.tp-link.com/Resources/documen ... _Guide.pdf ale nejsem z toho moc chytrej :)

P.S.: Když jsem zkoušel ten router u mámy, která má 30 mbit tak to byl ten samej případ - přes kabel deklarovaná rychlost od UPC, ale přes wifi snížení rychlosti. Nicméně u mě to na wifi běží rychleji než u mámy, takže to zpomalení bude spíš procentuální než že by to nešlo přes nějakou hodnotu. Jinak by to i u mámy mělo na wifi dávat aspoň těch 2,5 mbps ale jelo to třeba 1,5 mbps...

zivan
guru
Příspěvky: 3441
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 07 kvě 2013 10:39

Motas dohromady b a B, velikost a rychlost.

Zakladnim problemem Wifi je to, ze existuje jen 10-13 kanalu (na 2,4GHz, podle oblasti a HW), kazda Wifi rusi dalsi 4 kanaly okolo sebe. Jeste to mohou rusit necertifikovana zarizeni, kdovi kde koupena. Takze treba v nekterem panelaku jsi rad, ze to vubec funguje. Dalsi problem jsou pak prekazky a pruchod skrz, pripadne zbytecne vysoky vykon routeru.