ASUS ROG STRIX GL502VS - neuznaná reklamace

notebooky Asus a vše kolem nich
bansher
chodí sporadicky
Příspěvky: 11
Registrován: 18 bře 2014 13:10

ASUS ROG STRIX GL502VS - neuznaná reklamace

Příspěvekod bansher » 16 dub 2019 15:35

Ahoj lidi, pomoct.
Už si nevím rady.

Dal jsem na reklamaci notebook ASUS ROG STRIX GL502VS, z důvodu žlutých fleků okolo displeje, špatného kontaktu v nabíječce a chrčícího se větráčku.

Reklamaci provedli vyměnili všechny potřebné díly a ntb se vrátil na pohled v pořádku... Ntb jsem zapnul běžel pár hodin a najednou zhasl displej a začal děsně smrdět jak kdyby se něco pálilo. Okamžitě jsem ho vypojil z nabíječky a vypnul přes tlačítko. Ntb zespoda byl úplně rozvařený a už se nezapnul. Šel jsem tedy reklamovat servis, protože je evidentní, že někde udělali v servisu chybu.

Po cca 10dnech jsem dostal tuto odpověď: Je možné zboží mimozáručně opravit za cenu 33 315,74 Kč DPH. Neautorizovany zasah - stopy pajeni na zakladni desce, pajeny bios chip na zakladni desce. V minule reklamaci jine zavady, tento zasah v servise neprovaden. V pripade nesouhlasu budeme uctovat manipulacni poplatek.

A teď co s tím? Obchod se řídí podle protokolu servisu, v servisu jsem nechal prověřit jestli mají skutečně správný notebook, že tohle snad nemohou ani myslet vážně, ale nechtějí se mnou vůbec mluvit.
Poslali jen fotky spáleného čipu

https://ibb.co/BNJGwkY
https://ibb.co/nndRpVm

Volal jsem soudnímu znalci a ten mě upozornil, že on nedokáže říct jestli jsem použil pájku já nebo servis.
Už co mi přijde na hlavu, že proč by sakra vůbec někdo používal pájku na notebook, natož ještě funkční a nebo jaký smysl by mělo si připájet BIOS čip? sakra...

Máte nějaké tipy co s tím? Známí mi radí buď to nechat a nebo soud. Jenže jak to mám dokázat, že se ten PC spálil sám, respektive neodborným jejich servisem nebo v horším případě, že notebook záměrně poškodili...

Děkuji moc

Jirka

orgasmic
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8309
Registrován: 23 dub 2007 08:54
Bydliště: International

Re: ASUS ROG STRIX GL502VS - neuznaná reklamace

Příspěvekod orgasmic » 16 dub 2019 15:54

Tohle bude problém, po 6 měsících od koupě se přenáší důkazní břemeno na spotřebitele v případě nesouhlasu se servisním závěrem.

Tady budeš muset kontaktovat nějakého právníka a dát to k soudu.
Možná bude stačit nějaký dopis od právníka a jestli vznikla chyba v servisu, tak se určitě do žádného sporu nepustí.

Pochybuji, že by technik dělal nějakou práci navíc, proto ke všemu budou mít protokoly o provedené práci.

PS: Nejsem elektrotechnik, ale nemohlo k tomu poškození u pájení dojít nějakým zkratem (vysokou teplotou) bez použití pájky?
Asus G703VI

roman2277
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9970
Registrován: 30 dub 2008 10:22
Bydliště: okolí Prahy

Re: ASUS ROG STRIX GL502VS - neuznaná reklamace

Příspěvekod roman2277 » 16 dub 2019 18:03

Soud nebo to nechat být.Záleží čistě na Tobě.Kde je pravda se stejně nedovíme.
MSI GT73,Ipad Pro 10.5 256GB,Ipad Mini 2019
World Leader in horde at map Azura(statistics) in Gears of War 3

bansher
chodí sporadicky
Příspěvky: 11
Registrován: 18 bře 2014 13:10

Re: ASUS ROG STRIX GL502VS - neuznaná reklamace

Příspěvekod bansher » 16 dub 2019 18:25

No já si též myslím, že došlo k nějakému zkratu, ale za ten zkrat podle mě ručí servis, protože se to stalo chvíli po tom co mi ho vrátili.
Notebook jsem tedy již vzal domů. A dokumentuji ho:
1. nové šrouby co mi tam dali při předchozí reklamaci, jsou sjeté.
2. všude přečnívá pasta
3. Podíval jsem se zblízka na čip a na tom čipu není ani trochu známka, že by byl připájen, vypadá to spíš na osmahnutí shora
4. Zapnul jsem notebook a začal jsem ho natáčet, po asi 10s zelený čip(je zblízka vyfocen) vedle "údajně připájeného biosu" měl strašlivou teplotu. Nevím co to je, ale tohle by asi dělat neměl - možný důvod sežehnutí čipu okolo?

Posílám fota:
https://ibb.co/cCQq0Jm
https://ibb.co/3zpC4sH
https://ibb.co/5MpSjkb
https://ibb.co/25dWyCq
https://ibb.co/grR9DNZ


orgasmic
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8309
Registrován: 23 dub 2007 08:54
Bydliště: International

Re: ASUS ROG STRIX GL502VS - neuznaná reklamace

Příspěvekod orgasmic » 16 dub 2019 21:37

Jestli nejde o poškození pájkou zjistí právě ten soudní znalec.
Pak můžeš podat rozpor a budeš mít velkou šanci na nápravu.
Asus G703VI

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8843
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: ASUS ROG STRIX GL502VS - neuznaná reklamace

Příspěvekod swarm » 17 dub 2019 11:43

Když se uvnitř spálí integráč, tak to dost často vypadá stejně jako tady na fotce. Někdy se vysokou teplotou může integráč na pájecích ploškách i posunout, protože pájka se taví při nižší teplotě než obsah čipu.

Opravujeme různé muzejní mašiny a takovýhle věci jsem viděl mockrát. Kolikrát primární chyba ani nemusí být přímo v tom integráči, který schořel.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
15,6" Acer Aspire V15 Nitro (i7 QC, 16GB RAM, 2xSSD, GTX860M), 14" ThinkPad T400 (Core2 T9900, 8GB RAM, 300GB SSD), 14" HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe)

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8843
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: ASUS ROG STRIX GL502VS - neuznaná reklamace

Příspěvekod swarm » 17 dub 2019 13:00

Ještě mě tak napadla jedna věc - kdyby ten integráč umřel kvůli spálení uvnitř místo zásahu páječky zvenčí, tak to minimálně lze poznat, když se nechá kyselinou rozleptat pouzdro. Tím se dostaneš na samotnou křemíkovou část a uvidíš, jak moc to schytala.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
15,6" Acer Aspire V15 Nitro (i7 QC, 16GB RAM, 2xSSD, GTX860M), 14" ThinkPad T400 (Core2 T9900, 8GB RAM, 300GB SSD), 14" HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe)

orgasmic
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8309
Registrován: 23 dub 2007 08:54
Bydliště: International

Re: ASUS ROG STRIX GL502VS - neuznaná reklamace

Příspěvekod orgasmic » 17 dub 2019 15:40

Myslím, že pro znalce to bude bezproblémové posouzení.
Hlavně proč by to někdo ničil pájkou a chtěl pak reklamovat :D
Asus G703VI

bansher
chodí sporadicky
Příspěvky: 11
Registrován: 18 bře 2014 13:10

Re: ASUS ROG STRIX GL502VS - neuznaná reklamace

Příspěvekod bansher » 24 dub 2019 16:22

Děkuji za hoši, dám pak vědět jak jsem dopadl. Rozhodl jsem se pro toho soudního znalce, tak doufám, že krom nefungujícího ntb nebudu ještě o 5tis chudší...


Zpět na „notebooky Asus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti