Stránka 8 z 8

Napsal: 02 čer 2011 11:23
od Jirrick
tak záleží jaký to byl Dell a jaká k němu byla sjednaná záruka. ačkoliv to tak dost často je, nedá se generalizovat že Dell = NBD on-site.

Mimozáruční oprava

Napsal: 05 srp 2011 01:43
od Chip
Máte někdo zkušenost s opravou notebooku na vlastní náklady? Chtěl jsem si nechat opravit ulomené USB. Bohužel se v takovém případě musí údajně vyměnit celá základní deska. A teď to nejlepší, přestože jsem si nejdřív celý notebook koupil a nyní si zaplatím druhou desku celou znovu, tvrdí mi, že nemám nárok na to, nechat si tu starou a že je majetkem společnosti Dell. Nikde jsem o tom na webu nenašel ani zmínku. Ale hledat takhle specifickou informaci na tak komplexním webu je dosti obtížné. Na lince péče o zákazníky mi řekli, že si ji nechat můžu. Na technické podpoře, která bude výměnu zajišťovat trvají na tom, že si desku odvezou a opraví pro budoucí použití. Tak proč za to mám platit přes 15 tis. když to jde zjevně opravit jinak? S Dellem mám doposud samé dobré zkušenosti, ale tenhle přístup mě skutečně vytáčí. Kdybych jí rozflákal kladivem tak z toho také nic nemají. Je to jen pokus jak obrat zákazníka?

Napsal: 07 srp 2011 19:21
od Nazgul
Chipe tohle je ze zákona blbost. Platilo by to, pokud by byl notebook v záruce a desku bys reklamoval, čili by výměna byla zdarma. Pokud za opravu platíš, tak by ti měli poškozenou desku vrátit. Stejně taky by pokud si to dobře pamatuji měli mít povinnost ji na tvoji žádost převzít a postarat se o to že bude zničená/recyklovaná atd. jelikož tyhle věci nemůžeš házet do popelnice.
Myslím si že nejde ani tolik o pokus tahat peníze ze zákazníků ale spíš o neznalost dotyčného člověka. U sony jsem musel chodit se zákoníkama k reklamacím :D

Napsal: 09 srp 2011 19:10
od Chip
A věděl bys i o konkrétní opoře v zákoně? Nebo alespoň doporučení kde hledat? Díky

Napsal: 09 srp 2011 22:48
od Nazgul
Předem se omlouvám za dost pozdní odpověď, měl jsem toho trochu víc a zapoměl jsem se do tohoto vlákna podívat.
Pokud si necháváš notebook opravit mimo záruku uzavíráš téměř vždy smlouvu o dílo (jde to obejít a uzavřít kupní smlouvu s montáží, ale to se skoro nikdy nedělá kvůli tomu že by pak byla záruční doba podstatně delší a to 2 roky) a taková smlouva je pak upravena v občanském zákoníku v §§631 a následující. Smlouva o opravě věci je jejím zvlášztním druhem a je pak v některých ohledech upravena samostatně v §§ 652-656. V zákonech nic podstatného k tvému případu nevyčteš, podstatným je §652 odst. 2 kde "opravou věci je činnost, kterou se zejména odstraňují vady věci, následky jejího poškození nebo účinky jejíhoi opotřebení". Nicméně z právní praxe i výkladu je smlouva o dílo (o opravě věci) takovým druhem smlouvy při kterém se nemouhou změnit vlastnické vztahy k věci (logicky pak ani k jejím částem). Přímo je to zmíněno v
Občanský zákoník - komentář, prof. JUDr. Jiří Švestka, DrSc. a kolektiv, nakl. C.H.Beck 2006 strana 1150.
Zalezi to ale i na přesném znění smlouvy, které s nimi uzavřeš. Doporučuji písemnou smlouvu, pohlídej si hlavně to, aby v ní nikde nebyl převod vlastnictví, záruční doba na opravu je pak minimálně 3 měsíce, musíš obdržet záruční list na opravu (zažádej si o něj) a zároveň je dobré mít cenu za opravu uvedenou ve smlouvě ještě než se začne cokoliv opravovat aby se pak oprava nemohla "z ničeho nic" zdražit.

EDIT: vycházím z toho že jednáš sám za sebe jako občana a ne jako podnikatel nebo živnostník. Jinak se musíš řídit obchodním zákoníkem, ale podstata smlouvy o dílo je stejná - nedochází ke změně vlastníka věci.

Napsal: 09 srp 2011 23:12
od Chip
Jednám sám za sebe. Záruka na opravu je 3 měsíce? Tak tady bude možná ten problém, protože po té opravě by měl být opět celý ntb krytý NBD zárukou, která mi platí ještě tři roky. Přišlo mi to jako hloupost, ale osoba na lince technické podpory mi sdělila, že v kupních/záručních (už nevím) podmínkách jsem souhlasil s tím, že mám věc v podstatě pronajatou, ale vlastníkem je stále společnost Dell a tedy při výměně jakékoliv věci je na nich jak s ní naloží a oni si je odváží. Taky se obávám, že mě donutí jim tu součástku dát jinak mi odmítnout opravu provést.

Napsal: 09 srp 2011 23:30
od Nazgul
Hm tak to vypadá na nějaký háček v té rozšířené NBD záruce. Sám notebook od dellu nemám, takže nevím jak přesně ty podmínky záruky jsou. Ale vypadá to že to mají očetřené dobře.

Napsal: 10 srp 2011 08:58
od blinki
V pátek kupuji Dell z druhé ruky. Je to kus který dostala majitelka výměnou za porouchaný a neopravitelný starý model který se již nevyráběl.

A k tomu mám 2 otázky

1. Už někdo prováděl převod vlastníka NTB na stránkách Dellu aby nebyl problém se zárukou? Nedělá Dell někdy problémy?

2. Podle service tagu má normálně 3 roky záruku. Ale jde mi o to jeslti jako NTB který vyměnili, má na záruku nárok. Aby mi pak při případné reklamaci neřekli, že mám smůlu, že se na něj záruka nevstahuje.

Děkuji za jakoukoli informaci

Edit: Koukal sem na stránky dellu, je tam něco jako registrace prouktu. Tak sem to rozklikl , mám vybrat stát, sakra ale tam není česká republika na výběr :D hlavně, že tam mají Bermudy :D

Napsal: 10 srp 2011 12:25
od blinki
Tak změna. Majitelka NTB neregistrovala na stránkách dellu. Má tedy smysl převádět notebook na mě a anebo jej mohu rovnou zaregistrovat pdo mými údaji?

Napsal: 10 srp 2011 12:41
od blinki
Helouu potřebuji pomoct abych nekoupil stroj bez záruky :D nebuďte zlý :D

Napsal: 10 srp 2011 12:59
od Chip
Pokud ho puvodni majitelka mela s nbd zarukou ktera dale plati pak by nemel byt s prevodem problem. Vetsinou jen staci vyplnit elektronicky formular.

Napsal: 10 srp 2011 13:05
od blinki
No ano, ale tady jde o to, že tento NTB dostala jako náhradu za rozití který se již nevyráběl. A na tom novém běží znovu záruka NBD 3 roky, podle service tagu. Tak nevím jeslti to není třeba jenom chyba, jeslti má právo na další 3 roky záruky... a dále že když ona NTB neregistrovala, tak jestli je vůbec nutné jej přepisovat na mne, jeslti nebude jednoduší rovnou zaregistrovat stroj pod mojím jménem

Napsal: 10 srp 2011 13:47
od Chip
Tim lip pro tebe. Pokud ji byl vymenen tak ji bezi znovu zaruka. Ja to tak mel u meho predchoziho XPS. A pokud jej neregistrovala (ani ten puvodni), tak by ti mohla stacit registrace. Zavolej pro jistotu na linku pece o zakazniky a zeptej se. Tohle neni nic nezakoneho. :)

Napsal: 11 dub 2016 09:21
od Ghost
orgasmic píše:Jelikož AW čeká na servis, musel jsem něco koupit na cesty, tak se vyskytla dobrá nabídka na tento notebook.
http://notebooky-forum.notebook.cz/view ... 958#359958
nema mat AW NBD servis?

Napsal: 11 dub 2016 09:57
od orgasmic
Má, ale čeká se na díly, které byly skladem až ve skladu v Holandsku.