Dotaz-Wifi

Obecná témata, která přímo nezapadají do výše uvedených kategorií.
Thor
občas něco napíše
Příspěvky: 8
Registrován: 26 led 2008 13:57

Dotaz-Wifi

Příspěvekod Thor » 26 led 2008 14:15

Dobry den mam dotaz,koupil jsem si notase ma wifi chci se pres toto pripojeni spojit s netem,potrebuju poradit jsem laik.
Co potrebuju k tomu abych mohl prijimat tento signal,tak trochu tomu nerozumim,wifi je v pc,poskytovatel me nabidl nejakou instalacni sadu za 3.500kc.Co to teda je v pc???To je na prijem tohoto signalu???Tak na co si budu kupovat tuto instalacni sadu??Dale me rekli ze kdyz to zapojej oni tak ze si nauctujou dalsi 2 tisice,tak bych to chtel zapojit sam.Diky za radu :)

Rexy

Příspěvekod Rexy » 26 led 2008 18:25

to Thor

to zase bude legrace :D

v notebooku je wifi modul s integrovanou antenou. ta staci na prijem silnych a blizkych wifi siti - nekde v napovede si najdi, jak se to zjistuje.
pokud ta wifi sit neni verejna, tak i kdyz je dostatecne silna, tak se zadarmo nepripojis. cili podivej se nejprve na tohle.
nebo - to vetsinou - musis si najit nejakeho poskytovatele, to uz jsi udelal. ten nabizi svuj balicek - dole je odkaz s obrazkem takovyho balicku. je to obvykle antena souosej kabel a nejaky prijimaci zarizeni, rika se mu AP (access point).
zalezi na tom poskytovateli, jestli ti dovoli pouzit i jine zarizeni, dost casto trva aspon na ty antene.
k balicku dostanes i navod - v tom odkazu je to myslim docela dobre popsany, ale muze se to lisit. nekdy se po baraku nevodi souosy kabel, to AP se da hned k antene a svede se uz rovnou sitovy (LAN) kabel.

pokud mas stolni pc, tak se z toho AP pripojis sitovym LAN kabelem, pokud chces i doma mit vlastni wifi sit, tak musis pripojit nejaky dalsi AP, ktery bude naopak vysilat, vetsinou si kazdy poridi wifi-router.

proste je toho prece jen vic, co se musis o tom dozvedet, tohle je jen takovy uvod, ale kdyz si zadas wifi do googlu, tak ti vyjede milion dokumentace i v cestine.