ahoj, tak po delší době opět píšu. Stalo se k téhle věci poměrně dost, takže popořadě.
Po diskuzi tady, jsem se rozhodl zavolat do servisu a tam mi tvrdili, že potřebuju 5 různých závad po době 3 let. OK. To jsem dokázal pochopit. Pak se mi po 3 týdnech ozvali mailem z ochrany spotřebitelů, kde se vyjádřili takto, cituji:
"Dobrý den, pane XXX,
odpovídám na Váš dotaz:
Dobrý den,
mám notebook, ke kterému jsem zakoupil prodlouženou záruku na celkem
3 roky. Postupně se mi vyskytují různé závady, které jsem postupně
úspěšně reklamoval v servisu. Celkem už mám 4 různé vady. Od jakého
počtu těchto vad můžu odstoupit od smlouvy a chtít navrácení peněz
od obchodníka? A nebude problém s tou 3letou zárukou? Nechtěl bych,
aby mi obchodník řekl, že se vrácení peněz vztahuje pouze na dva
roky (notebook mám déle než 2 roky). Díky.
S pozdravem XXX
Pokud máte v záručním listě napsanou prodlouženou záruku, tak platí
samozřejmě prodloužená záruka, vždy platí to co jste si sjednali při
podpisu kupní smlovy. Odstoupení od kupní smlouvy je možné pokud
máte 3 stejné vady nebo 4 rozdílné. Zakotveno v zákoně to není, ale
3stejné vady je judikát Nejvyššího soudu a 4 rozdílné se celkem často
používá, jako důvod odstoupení od kupní smlouvy. Kdyby došlo k
soudnímu sporu, tak by tato tvrzení měla pravděpodobně projít. Ovšem
pevně věří, že k soudu nedojde a Vy se rozumně s prodávajícím domluvíte.
S pozdravem
Bc. Zdeňka Zemanová
odborný právní poradce SOS JmK
zemanova@asociace-sos.cz
"
Tohle jsem obratem poslal svému obchodníkovi spolu s nafocenými fakturami a servisní dokumentací. Odepsal, že mi to teda veme, ať s notebookem přijdu. Cestoval jsem kvůli tomu z Ostravy do Brna, ale bylo mi jen řečeno, že se notebook bude zasílat výrobci a pokud bude reklamace uznána, tak že mi peníze pošlou zpět na účet. Prý to bude trvat 2-3 týdny. Zatím čekám 1,5 týdne, takže uvidíme.
Snad to nebylo moc dlouhé