Stránka 2 z 2

Napsal: 19 čer 2012 16:01
od alfah4ns
T má standartně tříletou záruku na HW.
Ale i tak mám pocit, že vracní zboží při X závadách je jen v prvních dvou letech dle občasného zákoníku.

Co by ty firm ypak dělaly, když skoro každej vyšší business model jde prodloužit na 5let... A tam už by se ty závady nasbíraly velice snadno...

Napsal: 19 čer 2012 16:19
od Ghost
Target4U píše:Vsak rikam, ze mam prodlouzenou 3letou zaruku. To se snad vztahuje i na vraceni penez nebo ne?

3 roky je zakladna zaruka pre T410, nie predlzena. a ziadna zaruka Lenova (a pokial viem ani ineho vyrobcu) neposkytuje moznost vratenia penazi (resp. moznost odstupenia od kupnej zmluvy). to poskytuje len zakon na ochranu spotrebitela a ten plati 2 roky od kupy + cas co bol notebook v servise. Lenovo ti v 3. roku zaruky notebook zarucne opravi ale na vratenie penazi po 3. alebo 4. zavade uz nemas narok.

Napsal: 19 čer 2012 20:04
od jarkov1
Vopred sa ospravedlňujem za off topic, ale nedá mi to...

Ako je možné, že na Thinkpade sa vyskytujú rôzne závady a to aj po 4 reklamáciách ? Je to spôsobené zaobchádzaním ?
S Thinkpadmi mám skúsenosť, že slúžia roky bez chyby.

Napsal: 19 čer 2012 21:16
od Target4U
ghost: no to je docela spatna zprava :(

jarkov1: prvni vadne pixely na displeji, pak vadny VGA port (zrejme uvolneny, sel do modra), prehrivani a ted se vyskytly bile fleky za displejem :( v servise mi dali novy displej, ale ten je jeste horsi nez ten predtim...jakoby prekryty folii...absolutne neostry obraz, takovy velice jemny sum...des a hruza

Napsal: 19 čer 2012 21:18
od Ghost
jarkov1: kazdy model notebooku od Aceru po Toshibu sa ti moze pokazit. preto su dolezite zaruka a servis.

Napsal: 20 čer 2012 15:18
od Target4U
psal jsem dnes na info@lenovo.cz a oni, ze jim mam zaslat veskere servisni dokumenty a dokument o koupi. Ze to budou resit oni sami, tak jsem zvedavy, jak se vyjadri.

Napsal: 08 črc 2012 18:49
od Target4U
ahoj, tak po delší době opět píšu. Stalo se k téhle věci poměrně dost, takže popořadě.

Po diskuzi tady, jsem se rozhodl zavolat do servisu a tam mi tvrdili, že potřebuju 5 různých závad po době 3 let. OK. To jsem dokázal pochopit. Pak se mi po 3 týdnech ozvali mailem z ochrany spotřebitelů, kde se vyjádřili takto, cituji:

"Dobrý den, pane XXX,

odpovídám na Váš dotaz:

Dobrý den,

mám notebook, ke kterému jsem zakoupil prodlouženou záruku na celkem
3 roky. Postupně se mi vyskytují různé závady, které jsem postupně
úspěšně reklamoval v servisu. Celkem už mám 4 různé vady. Od jakého
počtu těchto vad můžu odstoupit od smlouvy a chtít navrácení peněz
od obchodníka? A nebude problém s tou 3letou zárukou? Nechtěl bych,
aby mi obchodník řekl, že se vrácení peněz vztahuje pouze na dva
roky (notebook mám déle než 2 roky). Díky.

S pozdravem XXX

Pokud máte v záručním listě napsanou prodlouženou záruku, tak platí
samozřejmě prodloužená záruka, vždy platí to co jste si sjednali při
podpisu kupní smlovy. Odstoupení od kupní smlouvy je možné pokud
máte 3 stejné vady nebo 4 rozdílné. Zakotveno v zákoně to není, ale
3stejné vady je judikát Nejvyššího soudu a 4 rozdílné se celkem často
používá, jako důvod odstoupení od kupní smlouvy. Kdyby došlo k
soudnímu sporu, tak by tato tvrzení měla pravděpodobně projít. Ovšem
pevně věří, že k soudu nedojde a Vy se rozumně s prodávajícím domluvíte.


S pozdravem
Bc. Zdeňka Zemanová
odborný právní poradce SOS JmK
zemanova@asociace-sos.cz
"

Tohle jsem obratem poslal svému obchodníkovi spolu s nafocenými fakturami a servisní dokumentací. Odepsal, že mi to teda veme, ať s notebookem přijdu. Cestoval jsem kvůli tomu z Ostravy do Brna, ale bylo mi jen řečeno, že se notebook bude zasílat výrobci a pokud bude reklamace uznána, tak že mi peníze pošlou zpět na účet. Prý to bude trvat 2-3 týdny. Zatím čekám 1,5 týdne, takže uvidíme.

Snad to nebylo moc dlouhé :)