Reklamace HDD

Obecná témata, která přímo nezapadají do výše uvedených kategorií.
Radmen
občas něco napíše
Příspěvky: 26
Registrován: 23 dub 2007 16:35

Reklamace HDD

Příspěvekod Radmen » 08 říj 2011 15:33

Čau, dnes jsem dostal na notebooku BSOD při surfování na netu (byla první, notebook mám asi 7 měsíců), notebook se restartoval, pak jsem si všiml, že se zase restartoval a furt dokola (disk to ani nenačte, do biosu se nedostanu). Z notebooku vycházel divnej zvuk, zjistil jsem hned že jde z hdd, po odpojení se notebook chová tak jak má (nemůže najít zařízení z kterýho by nabootoval) a nevydává ten zvuk... Volal jsem do Anacompu, kde jsem notebook kupoval, ovšem je sobota, takže tam nikdo není :(

Co mě ale "vyděsilo" bylo to, že jsem si na dodacím/záručním listu přečetl, že se záruční doba nevztahuje na opotřebení běžným používáním "jako jsou všechny mechanické poruchy pevných disků" - tím chcou říct, že nemám nárok na výměnu? Případně jak je to s reklamací - musím reklamovat přímo u prodejce, nebo i u Aceru (výrobce ntb), případně výrobce disku - Western Digital (ale podle netu disk není v záruce stejně)? Zkusím projistotu nabootovat linux z live cd, jen co to cd najdu, abych vyloučil jinou HW vadu (snad), ale myslím že je jasné že za to může disk.

A ještě takovej dotaz - při vyndávání hdd jsem zjistil že tam místo 2x2 GB ram je 1x4 GB - nedá se s tím něco udělat? Jakože kdyby to nechtěli reklamovat, tak jim říct, že mě prodali produkt neodpovídající popisu nebo něco takovýho? Ikdyž po těch 6-7 měsících by mi to asi už neprošlo.

No díky za případnou radu.

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 08 říj 2011 15:58

Po 6 měsících máš s reklamací špatné dodávky smůlu. Do té doby to bylo možné.

Reklamace se řeší s prodejcem, nebo přímo se servisem výrobce (doporučena je druhá možnost, protože prodejce to tam beztak pošle taky). Disk se samostatně reklamovat nedá. Acer to neumožňuje. Posílá se celý notebook a po reklamaci ti přijde s novým diskem a s tovární instalací OS (pokud jsi neměl model bez OS).

Postup reklamace si najdi na stránkách Aceru.

Poznámka o mechanických poškozeních disku se týká třeba toho, když bys s ním házel a tím ho poškodil. Závadu, jakou popisuješ, ti normálně vyreklamují... mám takovou zkušenost s acerem z minulého roku, kdy se poškodil motor v disku a disk už pak jen klapal zoufale hlavičkou.

Jen pro úplnost: data už ti z toho disku nikdo zachraňovat nebude.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

Radmen
občas něco napíše
Příspěvky: 26
Registrován: 23 dub 2007 16:35

Příspěvekod Radmen » 08 říj 2011 16:04

Jasně, ty ramky mě nějak neštvou, ikdyž je to škoda, něco s tím udělám časem, zatím si projdu web aceru a v pondělí k nim zavolám. To je taky něco, zrovna v sobotu se to posere... No tak dík za radu, alespoň že to Ubuntu už jede.

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 08 říj 2011 16:07

Nechápu, jak tě ty Ramky mohou štvát. Zrovna v dnešní době, kdy můžeš dokoupit druhý 4GB modul za pár stovek a nemusíš při upgradu vytahovat některý z předchozích modulů.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

JejKey
guru
Příspěvky: 633
Registrován: 27 bře 2011 19:20
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JejKey » 08 říj 2011 16:13

Teoretická:
Co by se stalo v případě, že by HDD (samozřejmě za předpokladu, že má normální non-OEM firmware a označení) zaregistroval u WD s datem nákupu ntb a poslal na reklamaci přímo k WD jenom ten disk (aniž by to řešil s anacompem/Acerem)?
Krom toho, že to bude "mimo" ( => žádné 3x reklamace stejné vady = možnost odstoupení od smlouvy, ...), se nic nestane, ntb bude mít pořád u sebe, zůstane možnost používání aspoň z nějakého externího disku, ...?
MSI GT628 (C2Q9000@0,9125 V, 2×2 GB DDR3, GTS160M@0,9 V, Intel X25-M 80 GB G2 + ST9500420AS, Intel 5100AGN + SparkLAN WPER-116GN) + NEC 2070NX

Radmen
občas něco napíše
Příspěvky: 26
Registrován: 23 dub 2007 16:35

Příspěvekod Radmen » 08 říj 2011 16:27

No, nedalo mi to a zagooglil jsem a zjistil jsem, že 4 GB není max, což jsem při koupi někde vyčetl, tak alespoň jedna příznivá zpráva. U toho WD jsem se jen koukal podle sériovýho čísla a záruku prej nemá, o žádný registraci nevím, ještě to zkouknu a jinak - jak je to s placením dopravy k WD případně?

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 08 říj 2011 16:41

Ty disky, co jsou dodávaný jako OEM přímo s WD určitě nevyreklamuješ.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

JejKey
guru
Příspěvky: 633
Registrován: 27 bře 2011 19:20
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JejKey » 08 říj 2011 16:42

@Radmen:
http://wrapuch.net/text-reklamace-pevne ... oreni-rma/
Doporučuju pročíst i další díly.

@swarm:
A právě o to mi jde... Jestli Acer používá nějaké OEM s vlastním firmware nebo jestli tam narve normální retailovej disk...
MSI GT628 (C2Q9000@0,9125 V, 2×2 GB DDR3, GTS160M@0,9 V, Intel X25-M 80 GB G2 + ST9500420AS, Intel 5100AGN + SparkLAN WPER-116GN) + NEC 2070NX

Vojťas
píše často
Příspěvky: 460
Registrován: 20 zář 2006 11:20
Bydliště: kousek od Prahy

Příspěvekod Vojťas » 08 říj 2011 16:45

V záručních podmínkách WD stojí přímo:
"Pokud byl váš produkt zakoupen společností, která ho použila jako součást do dalšího systému, není na tento produkt společností WD poskytována záruka. V takovém případě musíte pro záruku kontaktovat tu společnost, kde jste produkt zakoupili nebo kde byl použit jako díl do nějakého systému."
Takže reklamovat u prodejce, nebo nejlépe přímo u Aceru, je to rychlejší.
Fujitsu Lifebook S751

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 08 říj 2011 17:02

JejKey píše:@Radmen:
http://wrapuch.net/text-reklamace-pevne ... oreni-rma/
Doporučuju pročíst i další díly.
Všichni velcí výrobci mají speciální smlouvy s úplně jinýma cenama, než o jakých se nám zdá, takže WD přesně ví, že ten disk byl prodaný s notebookem Acer podle SN.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

JejKey
guru
Příspěvky: 633
Registrován: 27 bře 2011 19:20
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JejKey » 08 říj 2011 17:17

Díky za info.
MSI GT628 (C2Q9000@0,9125 V, 2×2 GB DDR3, GTS160M@0,9 V, Intel X25-M 80 GB G2 + ST9500420AS, Intel 5100AGN + SparkLAN WPER-116GN) + NEC 2070NX


Zpět na „Ostatní náměty k diskusi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů