Zdravím všechny,
taky řeším podobný problém jako na začátku. V roce 2009 jsem koupil notebook (Alza) a v roce 2011 (ještě v záruce) mi odešel HDD. Vyreklamoval jsem přímo v Alze, kde mi ho také vrátili, nicméně s protokolem od jejich servisní firmy S&T CZ s.r.o.. Na servisním protokolu je napsáno - vadný HDD, provedena výměna.
Teď, po cca roce a půl mám tu samou závadu, disk znovu odešel a dle mého názoru jsem šel reklamovat s tím, že pokud byla provedena výměna (nikoliv oprava) tak na disk běží nová záruka 24 měsíců od data vrácení z reklamace. V Alze mě v podstatě poslali do háje, že NTB je po záruce a oni drží záruku na NTB po dobu záruky, že mi jejich partnerská firma prováděla tu reklamaci a že se mám obrátit na ně. No, nechtěl jsem se hádat neb servisní středisko byly hned vedlejší dveře a vyrazil jsem rovnou tam.
Zde mě slečna odmítla s tím, že to mám po záruce a že mi to neuzná, vznesl jsem tedy můj požadavek na to, že proběhla výměna dílu a že na ten má běžet nová 24 měsíční záruka. Po nějakých dohadech notebook přijali na posouzení ale s argumentem, že to stejně neuznají, že mi tam určitě dali repasovaný disk a na ten mi ta záruka neběží (nikde není zapsáno, že by byl do notebooku dán repasovaný disk, je pouze zapsáno, že byl disk vyměněn). Dále že pokud mi to neuznají tak mi naúčtují 700,- za diagnostiku NTB (tu jsem si udělal sám a přišel tam s výsledkem HP diagnostiky, která vypsala vadný disk).
Vzhledem k tomu, že reklamace dělám (ale v jiném oboru) tak ani jedno jejich tvrzení není správné:
1) pokud byl disk vyměněn, měla by na něj běžet nová záruční doba dle předchozí kupní smlouvy 24 měsíců
2) pokud mi do notebooku dali repasovaný díl a nezapsali to na protokol tak mě dle mého názoru obelhali a neinformovali
3) dále dle mého názoru nemají žádný nárok účtovat cokoliv i při zamítnuté reklamaci - posouzení je čistě v režii prodávajícího neb já jako spotřebitel jsem laik
Vzhledem k tomu, že očekávám kruté boje, rád bych požádal o radu - řeší občanský zákoník (nebo kde je zapsáno) že pokud se jedná o výměnu tak se záruka prodlužuje o 24 měsíců, dále že nemají nárok požadovat jakoukoliv úhradu nákladů za posouzení reklamace.
Principielně toto znám, ale nejsem právník abych věděl příslušné zákony, vím jen jak já na reklamacích musím postupovat vůči našim klientům.
A otázka do pranice - záchrana dat z vadného HDD - dle mého názoru (nicméně jsem nepožadoval, jelikož zálohuji) bych měl nárok i na záchranu dat z HDD neb mi tím vznikla újma a prodávající je povinen odstranit reklamaci bezezbytku i včetně další případné vzniklé škody (pokud mám závadu u klienta a vznikne mu tím další škoda - vždy jsem mu musel i tuto škodu opravit/vykompenzovat). Otázkou je, že nemusí získat nikdy 100% dat a tak do toho nejdou.
Díky za veškeré info a pomoc
Budu dále informovat.